Rosną sieci sprzedaży działające na rynku GSM. Sprawdź, z jaką marką możesz rozpocząć współpracę we franczyzie.
Jedną z nich jest gdyńska spółka Haloo-GSM, która rozpoczęła działalność w 2008 roku. Zaczynała od sklepu w jednej z gdyńskich galerii. Dziś jest siecią mającą oddziały w całej Polsce. Zajmuje się sprzedażą, skupem i serwisem telefonów. Ważną gałęzią działalności firmy jest też sprzedaż akcesoriów do telefonów, która potrafi szybko przynieść rentowność punktu.
Pod logiem Haloo-GSM działa obecnie 9 punktów własnych na Pomorzu oraz 4 oddziały franczyzowe. Planuje się, że po nowym roku firma otworzy przynajmniej 5 nowych stoisk franczyzowych. Polska spółka jest też obecna za granicą - rozwija sieć sprzedaży na rynku włoskim.
– Nasza oferta współpracy jest skierowana w zasadzie do każdego. Jesteśmy w stanie tak ją dopasować, aby każdy był zadowolony. Współpracujemy z młodymi, głodnymi sukcesu ludźmi, ale też z doświadczonymi przedsiębiorcami, którzy chcą rozwijać się poprzez rynek franczyzowy. W gruncie rzeczy samo doświadczenie nie jest najważniejsze, ponieważ oferujemy kompleksowy pakiet szkoleń z każdej komórki, czy to sprzedażowej, serwisowej czy zarządzającej – mówi nam Kamil Zawiślak z działu marketingu Haloo GSM.
Dodaje, że firma nie stawia franczyzobiorcom sztywnych warunków współpracy. Opłata franczyzowa jest procentowa, ustalana w drodze negocjacji.
– Negocjacje zaczynamy zwykle od 6% opłaty franczyzowej. Wychodzimy z założenia, że między nami, a franczyzobiorcą musi być synergia. Chcemy się rozwijać, dlatego zarówno nam, jak i naszym partnerom zależy na rozwoju. Wszyscy pracujemy na wspólny sukces – kontynuuje Kamil Zawiślak.
Franczyza Haloo-GSM to stosunkowo niedroga oferta - przewidywana suma inwestycji, czyli kwota, jaką powinien dysponować franczyzobiorca to minimum 29 tys. zł. Ta kwota zawiera wydatki na zatowarowanie (akcesoria, telefony), meble, oprogramowanie, sprzęt komputerowy i kasowy oraz sprzęt serwisowy.
Na rynku działa też inna marka, która z sukcesem rozwija sieć oddziałów partnerskich. To Teletorium (należy do Grupy TelForceOne). Pod jej szyldem działa obecnie ponad 170 punktów sprzedaży. Sieć oferuje telefony komórkowe, produkty nowej technologii i akcesoria GSM. Firma działa na rynku od 2004 roku, od 2009 w formie sieci franczyzowej.