Brak lokalizacji utrudnia ekspansję Fornetti

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 stycznia 2011
Kategoria:
Fornetti_nowy_wizerunekSpółka przystępuje do intensywnych poszukiwań miejsc, w których mogłyby zostać otwarte kolejne punkty. Lokalizacja to klucz do sukcesu minipiekarni, dlatego potencjał każdego miejsca jest szczegółowo analizowany.

Obecnie w sieci Fornetti w Polsce działa ok. 50 punktów własnych i ok. 250 partnerskich i franczyzowych. Na 2011 r. spółka zapowiada dalszy rozwój sieci, stawiając przy tym na właściwy dobór lokalizacji. Wybór miejsca odpowiedniego do uruchomienia nowej minipiekarni jest bardzo skomplikowany, a brak odpowiednich lokalizacji jest jedną z barier rozwoju sieci. Fornetti, szukając lokalizacji, szczegółowo określa potencjał każdego rozważanego miejsca.

- Nasze wypieki to produkty kupowane pod wpływem impulsu, dlatego odpowiednie umiejscowienie minipiekarni jest dla nas takie istotne - mówi Małgorzata Idzikowska, kierownik Działu Marketingu w Fornetti Polska.

W związku z planami na rok 2011 Fornetti planuje szeroką współpracę z zarządcami nieruchomości, centrów handlowych, deweloperami czy innymi podmiotami oferującymi wynajem lokali. Powierzchnia standardowego punktu nie przekracza 15 mkw. Nie są to duże rozmiary, jednak w związku ze specyfiką sprzedaży lokale wymagają umieszczenia w miejscach o dużym natężeniu ruchu, w ciągach komunikacyjnych.

Fornetti poszukuje także kolejnych franczyzobiorców, którzy poprowadzą minipiekarnie. Muszą się oni liczyć z inwestycją rzędu 40 - 60 tys. zł. W ramach tej kwoty Fornetti zapewnia przygotowanie stoiska pod klucz. Okres zwrotu z inwestycji wynosi przeciętnie od kilku miesięcy do roku.

Na stoiskach Fornetti oprócz słodkich i słonych ciasteczek, z których słyną minipiekarnie, oferowane są także produkty partnerów spółki, m.in. zimne napoje firmy Coca-Cola, lody, kawa i napoje gorące. Zapewnia to większą stabilność biznesu. Bowiem, jak podaje Fornetti, w miesiącach wiosenno-letnich (od kwietnia do września) sprzedaż ciasteczek wyraźnie spada. Natomiast w tym samym czasie rośnie zdecydowanie sprzedaż oferty dodatkowej, co rekompensuje spadek w tej pierwszej kategorii i pozwala na zachowanie stabilnych przychodów przez cały rok.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram