Obecnie w sieci Fornetti w Polsce działa ok. 50 punktów własnych i ok. 250 partnerskich i franczyzowych. Na 2011 r. spółka zapowiada dalszy rozwój sieci, stawiając przy tym na właściwy dobór lokalizacji. Wybór miejsca odpowiedniego do uruchomienia nowej minipiekarni jest bardzo skomplikowany, a brak odpowiednich lokalizacji jest jedną z barier rozwoju sieci. Fornetti, szukając lokalizacji, szczegółowo określa potencjał każdego rozważanego miejsca.
- Nasze wypieki to produkty kupowane pod wpływem impulsu, dlatego odpowiednie umiejscowienie minipiekarni jest dla nas takie istotne - mówi Małgorzata Idzikowska, kierownik Działu Marketingu w Fornetti Polska.
W związku z planami na rok 2011 Fornetti planuje szeroką współpracę z zarządcami nieruchomości, centrów handlowych, deweloperami czy innymi podmiotami oferującymi wynajem lokali. Powierzchnia standardowego punktu nie przekracza 15 mkw. Nie są to duże rozmiary, jednak w związku ze specyfiką sprzedaży lokale wymagają umieszczenia w miejscach o dużym natężeniu ruchu, w ciągach komunikacyjnych.
Fornetti poszukuje także kolejnych franczyzobiorców, którzy poprowadzą minipiekarnie. Muszą się oni liczyć z inwestycją rzędu 40 - 60 tys. zł. W ramach tej kwoty Fornetti zapewnia przygotowanie stoiska pod klucz. Okres zwrotu z inwestycji wynosi przeciętnie od kilku miesięcy do roku.
Na stoiskach Fornetti oprócz słodkich i słonych ciasteczek, z których słyną minipiekarnie, oferowane są także produkty partnerów spółki, m.in. zimne napoje firmy Coca-Cola, lody, kawa i napoje gorące. Zapewnia to większą stabilność biznesu. Bowiem, jak podaje Fornetti, w miesiącach wiosenno-letnich (od kwietnia do września) sprzedaż ciasteczek wyraźnie spada. Natomiast w tym samym czasie rośnie zdecydowanie sprzedaż oferty dodatkowej, co rekompensuje spadek w tej pierwszej kategorii i pozwala na zachowanie stabilnych przychodów przez cały rok.
JCB