BPH zapowiada powiększenie sieci

Autor: Redakcja
Data dodania: 14 marca 2011
Kategoria:

bank_BPH

Bank od dwóch kwartałów jest znów rentowny. Proces fuzji z GE Money Bankiem zakończył się, instytucja przystępuje do dalszego rozwoju. W planach ma otwarcia nowych placówek własnych i franczyzowych.

- W 2011 roku główny akcent położymy na wzrost. W naszych planach jest wzmocnienie marki, rozbudowa sieci dystrybucji, wzrost wartości dodanej produktów i usług, wprowadzanie kolejnych nowych produktów zarówno w obszarze detalicznym, jak i biznesowym oraz poprawa wydajności naszych systemów i platform usługowych - zapowiedział Richard Gaskin, p.o. prezesa zarządu Banku BPH.

Na koniec minionego roku BPH miał 285 oddziałów własnych oraz 157 placówek partnerskich. 2010 upłynął mu pod znakiem fuzji oraz restrukturyzacji - bank zmniejszył zatrudnienie, zamknął placówki znajdujące się w nieatrakcyjnych bądź pokrywających się lokalizacjach oraz zaczął wycofywać się z mniej rentownych produktów. W rezultacie instytucji udało się uzyskać rentowność o kwartał wcześniej niż przewidywano. Już w III kw. ubiegłego roku wynik netto Banku BPH był na plusie. Mimo to cały rok 2010 zamknął się stratą na poziomie 135 mln zł ze względu na koszty restrukturyzacji oraz rezerwy na portfel kredytowy.

Bank BPH zapowiada, że w tym roku w każdym kwartale jego działalność będzie przynosiła zyski. Instytucja planuje także dalszy rozwój. Chce m.in. otworzyć 20 nowych oddziałów w lokalizacjach o dużym potencjale wzrostu i według koncepcji zorientowanej na klienta, które znacząco będą się różnić od dotychczasowych.

Rozwojowi sieci dystrybucji ma towarzyszyć uatrakcyjnianie oferty banku. Ma ona opierać sie na pięciu obszarach biznesowych o dużym potencjale wzrostu, czyli na pożyczkach gotówkowych, kartach kredytowych, rachunkach osobistychoraz bankowości dla MSP i klientów korporacyjnych. Jednocześnie bank wycofuje się stopniowo z linii produktowych, które uznał za niestrategiczne lub niespełniające oczekiwań pod względem zyskowności. Proces ten jest prowadzony w obszarach finansowania sprzedaży ratalnej oraz kredytów samochodowych udzielanych poprzez pośredników.

Zgodnie z zapowiedziami, rozwijna ma być także sieć franczyzowa, czyli placówek działających pod szyldem Partner BPH. Obecnie liczy ona już 157 jednostek. W ubiegłym roku przyrost placówek działających w tej formule był niewielki - otwarto 13 nowych, ale jednocześnie 11 zostało zamkniętych. Koszt inwestycji partnera w taką placówkę to ok. 50 tys. zł dla trzech stanowisk pracy + adaptacja lokalu.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram