Pierwszy Carrefour Express przy stacji BP już działa. Został otwarty dziś w Warszawie na rogu al. Krakowskiej i ul. Malowniczej. Wkrótce ruszy 5 kolejnych w 3 miastach: w Warszawie, Częstochowie i Krakowie. Współpraca Carrefour Express ze stacjami benzynowymi sieci BP opiera się na specjalnie wypracowanym przez obie firmy modelu franczyzowym. Celem podpisanego przez Carrefour Polska i BP Europa SE porozumienia jest stworzenie najlepszego, najbardziej ekonomicznego modelu sklepu z bogatą ofertą dla klientów.
– Wielu kierowców, przyjeżdżając na nasze stacje, chce oszczędzić czas i decyduje się uzupełnić domowe zapasy przy okazji tankowania. Mamy nadzieję, że teraz zakupy na stacjach BP będą dla nich jeszcze bardziej atrakcyjne, ponieważ współpraca z Carrefour oznacza poszerzenie dotychczasowej oferty o ponad 1000 produktów spożywczych – mówi Andrzej Ruszkowski, dyrektor Działu Sklepów na stacjach BP.
W nowej ofercie, oprócz nabiału, wędlin, warzyw i owoców, będzie również świeże pieczywo dostarczane z lokalnych piekarni kilka razy dziennie. Układ półek, gama produktów, polityka cenowa i promocyjna powstały w oparciu o wieloletnie doświadczenia obu firm, działających dotychczas w nieco odmiennych segmentach rynku.
Dla BP tego typu projekt nie jest nowością. Podobną współpracę z powodzeniem kontynuuje od kilku lat w Wielkiej Brytanii z siecią sklepów Marks&Spencer. W Polsce także były podejmowane już pierwsze działania pilotażowe w tym zakresie. W 2007 roku BP również we współpracy Carrefourem wprowadziło na kilka swoich stacji sklepy 5 minut (wcześniejsza marka dla sklepów franczyzowych, obecnie zastąpiona przez Carrefour Express). Na podstawie zdobytych doświadczeń, zdecydowano się na kontynuowanie współpracy pod nową marką.
Według BP, zachętą do podejmowania tego typu działań jest m.in. sukces kawiarenek Wild Bean Cafe dowodzący, że firma ma doskonałe zrozumienie potrzeb klientów i potrafi wprowadzać ofertę, która zaspokaja ich oczekiwania. WBC działają już na ponad 200 stacjach BP w Polsce. Koncept spotkał się także z zainteresowaniem francczyzobiorców BP i obecnie jest wdrażany także na stacjach franczyzowych, których także jest ok. 200.
JCB