BP zamierza znacząco oprzeć swoją sieć na obiektach franczyzowych.
Główna zaletą formuły franczyzowej jest łatwość i szybkość rozwoju sieci. Pozwala nam to tez na zaistnienie w miejscach, w których mielibyśmy kłopot z uruchomieniem własnej placówki – twierdzi Krzysztof Kozłowski fuel operations manager BP Polska. By zostać franczyzobiorcą BP liczy się nie tylko lokalizacja stacji, ale również roczny poziom sprzedaży, który musi wynosić ponad 2 mln złotych.
BP stacje własne przy autostradach
BP chce się skupic na rozwoju sieci własnych stacji w lokalizacjach przyautostradowych. – Główny nacisk chcemy położyć na rozwój sieci partnerskiej. Obiekty własne planowane są głownie pod kątem autostrad – powiedział Krzysztof Kozłowski, fuel operations manager w BP Polska. Według niego otwarcia nowych stacji własnych będą stanowić mniej niż 1/5 całości nowych stacji w Br. – Będzie to zaledwie kilka stacji podczas, gdy stacji w formule DODO ma powstać co najmniej 20 – dodaje. Wymogi GDDKiA nie pozwalają na uruchamianie przy autostradach jedynie stacji będących własnością firmy, która brała udział w przetargu.
Stacja Benzynowa, lipiec/ sierpień 2008 r.