BOMI: NA KRYZYS PROPONUJEMY SKLEP WE FRANCZYZIE

Autor: Redakcja
Data dodania: 29 kwietnia 2009
Kategoria:
bomi_logo.jpg

    bomi_logo.jpgSą przedsiębiorstwa, które skupiając w swojej strukturze różnego rodzaju formaty sklepów oraz posiadając własną sieć dystrybucyjną w niewielkim stopniu odczuwają skutki kryzysu. Do takich firm należy funkcjonująca na rynku handlu artykułami konsumpcyjnymi typu FMCG firma BOMI. Nieco mniej o kryzysie, a więcej o strategii rozwoju spółki rozmawiamy z Andrzejem Wojciechowiczem, Prezesem Zarządu PPH BOMI S.A.

Podobno BOMI chce franczyzować wszystkie swoje koncepty. Ile w tym prawdy? Na czym będzie to polegało?
Przewidujemy skierowanie nowej, rozszerzonej oferty franczyzowej do naszych partnerów już w maju tego roku. Poza istniejącą ofertą w formacie sklepów osiedlowych, pod marką Sieć 34 i eLDe, w III kwartale 2009 r. będziemy również gotowi przedstawić atrakcyjną propozycję dla większych przedsiębiorców, chcących prowadzić supermarkety lub delikatesy pod marką BOMI.

bomi_fotka.jpgCzy widzą Państwo zainteresowanie ofertą BOMI?
Obserwujemy bardzo duże zainteresowanie naszą ofertą od kiedy przedstawiliśmy naszą strategię na następne 3 lata, a której bardzo istotnym elementem jest intensywny rozwój sieci franczyzowych. W obecnych czasach przedsiębiorcy stawiają na sprawdzone modele handlowe.

Gdzie będziecie szukali franczyzobiorców?
Nasze delikatesy BOMI są dobrze rozpoznawalne w miastach, w których mamy sklepy i zwłaszcza tam widzimy nadal duży potencjał rozwoju poprzez umowy franczyzowe. Poszukiwaniu partnerów sprzyjają liczne spotkania branżowe i przekazywanie informacji o naszej ofercie, tak jak na przykład w tym artykule.

Skąd pomysł na rozwój sieci?
Franczyza jest bardzo dobrym sposobem na rozwój, zwłaszcza w czasach spowolnienia gospodarczego, kiedy należy jeszcze dokładniej przyglądać się wszystkim kosztom. Ten sposób rozwoju pozwala bowiem rozwijać się firmie w dużo szybszym tempie. Mamy do zaoferowania sprawdzone modele handlowe na prowadzenie sklepów osiedlowych, supermarketów i delikatesów. Jako Grupa BOMI zapewniamy coraz większe wsparcie logistyczne, które czyni naszą ofertę jeszcze atrakcyjniejszą.

Podobno spółka pracuje nad nowym formatem osiedlowych sklepów delikatesowych. Podobno koncept jest już gotowy. Kiedy projekt zostanie zatwierdzony przez Radę Nadzorczą spółki?
Nie pracujemy nad formatem osiedlowych sklepów delikatesowych. Sklepy osiedlowe mają inną specyfikę, innych klientów niż sklepy delikatesowe. Nasz oferta asortymentowa do sklepów osiedlowych różni się od tej w sklepach delikatesowych, gdzie na znacznie większej powierzchni można zaprezentować zdecydowanie większy wybór produktów. Dodatkowo nasze sklepy delikatesowe zlokalizowane są w centralnych miejscach większych miast. Natomiast nasza oferta w formacie sklepów osiedlowych dodatkowo uwzględnia wybrane produkty w wyższej półki skierowany do osób, które cenią sobie wysoką jakość produktów i usług, lecz w ciągu dnia nie mają wystarczająco dużo czasu na wyjście do galerii handlowej i zrobienie tam zakupów.

Jak radzą sobie w czasach kryzysu sieci franczyzowe "Sieć 34" oraz "eLDe"?
logo_elde.jpgObie sieci rozwijają się zgodnie z naszymi założeniami budżetowymi. Obserwujemy też coraz większe zainteresowanie przejściem na tzw. twardą franczyzę w której jesteśmy w stanie zapewnić jeszcze lepsze warunki współpracy. Sklepy naszych partnerów – naszych franczyzobiorców dobrze radzą sobie w obecnym klimacie gospodarczym. Kryzys powoduje, iż mniejsze sklepy starają się poszukiwać sprawdzonych partnerów, o solidnych fundamentach, z cenioną marką, gdyż tylko tego rodzaju współpraca może im pozwolić przetrwać gorszy okres na rynku. Wielu przedsiębiorców woli też „dmuchać na zimne” i zamiast otwierać placówki na własną rękę, zwraca się do nas jako specjalistów z dużym doświadczeniem na tym wymagającym rynku. Pod szyldami Sieć 34 i eLDe działa już ponad 1400 sklepów w całej Polsce.

Czy BOMI odczuwa skutki kryzysu? Co mówią wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące 2009 roku?
BOMI ze względu na fakt, iż skupia w swojej strukturze różnego rodzaju formaty sklepów, a także posiada własną sieć dystrybucyjną w niewielkim stopniu odczuwa skutki kryzysu. Struktura Grupy pozwala w dużej mierze uniezależnić się od ewentualnych przesunięć między poszczególnymi formatami. Analizując przychody w pierwszym kwartale wygląda na to, że osiągniemy wyniki zbliżone do zamierzonych.

Jakie mają Państwo plany na 2009 rok?
bomi_fotka1.jpgNa początku marca przedstawiliśmy strategię Grupy BOMI na najbliższe 3 lata. Celami strategicznymi w tym okresie są osiągnięcie dynamiki sprzedaży przewyższającej poziom rynkowy, zwiększenie udziału w rynku, przyspieszenie rozwoju poprzez franchising oraz wzrost zysku i wartości notowanych na GPW akcji. Prognoza wyników na rok 2009 zakłada 1,64 mld zł przychodów oraz 43,8 mln zł zysku netto. Obecnie koncentrujemy nasze wysiłki, zarówno organizacyjne, jak i inwestycyjne, na powiększaniu i udoskonalaniu sieci sklepów detalicznych. Bieżący rok będzie okresem modernizacji niektórych z naszych sklepów. Dwa sztandarowe delikatesy w nowej formule otwarte zostaną w Centrum Handlowym Klif w Warszawie i Gdyni. Równocześnie zamierzamy nadal powiększać sieć sprzedażową na terenie całego kraju – w tym roku planujemy otwarcie 5 nowych delikatesów oraz 2 supermarketów. Istotną rolę w naszej strategii rozwoju odgrywa franchising, który pozwala odnotowywać szybki wzrost przy umiarkowanym zaangażowaniu kapitału. W 2009 roku planujemy pozyskać do sieci franczyzowej ok. 150 nowych sklepów. Skupiamy się również na rozwoju sieci dystrybucji. W lutym br. zawarliśmy porozumienie z Interchemem, jednym z największych dystrybutorów chemii gospodarczej i kosmetyków w kraju, dzięki któremu zoptymalizowane zostaną warunki zakupów i łańcuch dostaw do sklepów BOMI.

Agnieszka Grabuś, 22 kwietnia 2009 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram