Błędy e-biznesu, czyli co zrobić, żeby nie stracić klientów

Autor: Redakcja
Data dodania: 20 listopada 2015
Kategoria:

Świat pędzi w zawrotnym tempie. Nie mamy czasu na nic, chcemy więc przyswajać wszelkie potrzebne informacje w jak najszybszym tempie. Nic więc dziwnego, że w starciu o współczesnego odbiorcę wygrywają Ci, którzy potrafią w chwilę dostarczyć mu informacji, których szuka, najlepiej w prostej i przejrzystej formie. Niestety, w sieci wciąż roi się od witryn, które zamiast pomagać biznesom docierać do coraz to nowych klientów, skutecznie ich odstraszają. Jeśli nie chcesz popełniać błędów, które wpływają na wizerunek Twojej firmy w Internecie, koniecznie zapoznaj się z naszym najnowszym materiałem!

Błędy merytoryczne

Praktyka pokazuje jasno, że są zazwyczaj dwie ścieżki obierane przez polskich przedsiębiorców w kwestii kształtowania wizerunku w sieci – chcą przekazać zbyt dużo lub zbyt mało. Żadna z tych strategii nie jest dobra. W przypadku pierwsze natłok treści sprawia, że automatycznie tracimy swojego odbiorcę, który nie ma przecież czasu ani ochoty na przeglądanie kilkunastu podstron w poszukiwaniu jednej informacji. Druga „strategia” skutkuje stratą klienta jeszcze wcześnie – może przecież szukać informacji na jakiejkolwiek innej stronie. Pamiętaj, by przy tworzeniu strony internetowej swojego biznes jak sklep zoologiczny, właściwie dobierać zamieszczane informacje, wcielić się w potrzeby swojego klienta i tylko dane istotne z jego perspektywy tam zamieszczać.

Błędy marketingowe

Dobry biznes powinien sprzedawać się sam, czasem jednak trzeba mu odrobinę pomóc. Jeśli więc zdecydujesz się na reklamę, pamiętaj, by nie była ona nachalna. Nikt nie lubi firm, które atakują swoich klientów z każdej strony. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia relacji Ty-klient. Choć wszystko w dobie Internetu odbywa się szybko, również komunikacja, mimo swojej szybkości, musi nosić znamiona profesjonalizmu! Największym błędem jest więc zostawianie klienta bez odpowiedzi i kazanie mu czekać na e-maila zwrotnego bądź telefon zbyt długo. Uwierz – w tym czasie zdecyduje się on na usługi innej firmy.

Błędy techniczne

A więc wszystko, co wiąże się z Twoja stroną internetową. Pamiętaj, że to ona jest Twoją wizytówką w sieci. Nie może być więc wykonana „po kosztach”, na chwilę, itp. Nie zapominaj, że nie tylko informacje zamieszczone na niej się liczą, ale przede wszystkim projekt, układ, szafa graficzna i funkcjonalność. Ten ostatni aspekt wiąże się ściśle z planem witryny, który trzeba sporządzić zanim strona zacznie „żyć” w Internecie. Dotarcie do informacji musi być proste i intuicyjne. Pamiętaj, że Twój potencjalny klient, nie ma zbyt wiele czasu… rób więc wszystko, by maksymalnie mu ułatwić poruszanie się po Twojej witrynie, a na pewno będzie na nią zaglądał znacznie częściej.

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram