Polacy skłonni są kupić droższy z dwóch podobnych produktów, jeśli będzie on pochodził z firmy rodzinnej - taką decyzję podjęłoby 37,4% badanych, wynika z badania „Polacy o firmach rodzinnych. Firmy zbudowane na zaufaniu” przygotowanego przez Fundację Firmy Rodzinne (FFR).
Przypomnijmy, że wiele firm rodzinnych działa w oparciu o franczyzę. „Okazuje się , że najważniejszą zachętą do wyboru producentów rodzinnych jest przekonanie konsumentów co do wysokiej jakości oraz polskiego pochodzenia towaru. 60% Polaków, którzy kiedykolwiek kupili produkt firmy rodzinnej wierzy, że w takim przedsiębiorstwie o poziom jakości produktów dba sam właściciel.
Kolejnym czynnikiem zachęcającym do zakupu produktu firmy rodzinnej okazała się ich polskość. W 2016 roku takiej odpowiedzi udzielił co czwarty z respondentów, którym zadano to pytanie, rok później - już co drugi. Wśród młodych Polaków (do 24 lat) bardzo ważnym elementem okazało się także przekonanie o sprawiedliwym traktowaniu pracowników w firmach rodzinnych” - czytamy w komunikacie poświęconym badaniu.
Ponadto, informacja, że sklep jest prowadzony przez firmę rodzinną skłoniłaby 48% respondentów do częstszych zakupów, a w grupie badanych do 24 lat taką gotowość zadeklarowało 53%.
Badanie wykazało również, że ponad połowa badanych, tj. 51,2%, przyznaje, że polecany produkt pochodzący z firmy rodzinnej ma dodatkowe znaczenie przy udzielaniu rekomendacji.