Właściciel największej w kraju sieci agencji płatniczych daje aktywnym seniorom możliwość powrotu do życia zawodowego. Namawia ich do współpracy w ramach franczyzy.
Spółka wypracowała skuteczny program partnerski. Próg wejścia we współpracę jest relatywnie niewielki – wystarczy jednorazowo kilkaset złotych i prawo do dysponowania lokalem, w którym przyszły franczyzobiorca będzie prowadzić działalność, czyli obsługiwać podstawowe transakcje gotówkowe.
W zamian otrzymuje wsparcie organizacyjne, merytoryczne i atrakcyjny system wynagradzania. Ponadto, Monetia aktywnie rozbudowuje ofertę o produkty, których sprzedaż generuje dla partnerów dodatkowy obrót. Statystycznie na jeden oddział w ciągu roku przypada 21,5 tys. transakcji o wartości 4,3 mln zł.
– Osoby 50+ wciąż chcą być czynne zawodowo, angażować się w nowe projekty. Mają do zaoferowania bogate doświadczenie i są odpowiedzialne. W lokalnych społecznościach są rozpoznawalne, cieszą się zaufaniem. Chcemy wykorzystać ten potencjał do rozwoju naszej sieci placówek – mówi Piotr Zięba, wiceprezes zarządu Monetii odpowiedzialny za sprzedaż.
Monetia posiada obecnie ponad 700 oddziałów franczyzowych w całym kraju. Przyrost ich liczby w skali roku przekracza 11%. Skuteczność pozyskiwania franczyzobiorców i ich lojalności są istotne dla utrzymania tego tempa w kolejnych latach.
– Staramy się wypełniać niszę, która powstaje na rynku z powodu postępującej likwidacji placówek bankowych. Rozbudowujemy sieć w mniejszych miejscowościach, osiedlach, które są dla banków mniej atrakcyjne. Przy okazji tworzymy seniorom możliwość ponownego włączenia się w życie społeczne i powiększenia domowych budżetów, a być może czasem nawet spełnienia marzeń o pracy w renomowanej instytucji finansowej – tłumaczy Piotr Zięba.
W Polsce odsetek osób pracujących w wieku 50+ wynosi 32%, w UE to 42%. Celem określonym w strategii lizbońskiej jest realizacja działań, które zapewnią połowie pięćdziesięciolatków pracę.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji