Coraz częściej serwisy mechaniczne dołączają do profesjonalnych warsztatów specjalizujących się w sprzedaży i serwisowaniu ogumienia oraz usługach szybkiej mechaniki dla pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych – mówi Mikołaj Zakrzewski, menedżer ds. rozwoju sieci Euromaster w Polsce.
Ile oddziałów franczyzowych ma obecnie Euromaster i jakie plany rozwoju sieci franczyzowej ma firma na przyszły rok?
Obecnie do sieci Euromaster w Polsce należy prawie 80 serwisów. Nasza sieć rozwija się w stałym tempie i średnio rocznie Euromaster powiększa się o 8 - 10 nowych punktów serwisowych. Te nowe serwisy mogą pochodzić z różnych źródeł – nie tylko z nowych umów franczyzowych, ale coraz częściej jest to drugi lub trzeci serwis naszego aktualnego franczyzobiorcy.
Jaka grupa kandydatów na franczyzobiorców jest najbardziej atrakcyjna dla Euromaster?
W rozwoju sieci franczyzowej coraz częściej stawiamy na młodych kandydatów, którzy czują potrzebę wprowadzania zmian i rozwoju własnego biznesu. Z kolei każdy kolejny serwis naszych obecnych franczyzobiorców jest potwierdzeniem tego, że koncept Euromaster wspiera nie tylko rozwój określonego punktu serwisowego, ale również daje możliwość rozszerzenia kompetencji menedżerskich potrzebnych właścicielom do zarządzania biznesem pod więcej niż jednym adresem.
Kogo rekrutujecie?
Trzy-cztery lata temu naszymi franczyzobiorcami stawali się przede wszystkim właściciele funkcjonujących serwisów oponiarskich. Ostatnio coraz częściej są to warsztaty mechaniczne, które chcą rozszerzyć swoją ofertę o opony oraz stać się częścią rozpoznawalnej sieci, dbającej o najwyższy poziom usług oraz z profesjonalnym wsparciem ze strony franczyzodawcy. Mamy w swoim gronie również tzw. New Commerce czyli osoby spoza branży, które dopiero rozpoczęły przygodę w segmencie usług oponiarskich i motoryzacyjnych.
W jakich miejscowościach firma chciałaby otwierać kolejne serwisy franczyzowe?
Przeprowadzamy regularnie badania geomarketingowe, na podstawie których określamy strategiczne strefy, w których powinniśmy mieć nasze serwisy franczyzowe, biorąc pod uwagę między innymi potrzeby naszych klientów flotowych (firm leasingowych) oraz użytkowników końcowych (firmy transportowe).
Generalnie, aktywnie poszukujemy kandydatów w dużych i średnich aglomeracjach miejskich oraz regionach tzw. przemysłowych. Potencjalnych franczyzobiorców wspieramy również w inwestycjach związanych z usługami mobilnymi na rzecz firm transportowych, czyli usługami serwisowymi świadczonymi poza siedzibą firmy.
O szczegółach współpracy z Euromaster można dowiedzieć się wchodząc do bazy systemów franczyzowych.