Biura podróży w globalnej wiosce

Autor: Redakcja
Data dodania: 23 października 2008
Kategoria:

Globalizacja, rozwój technologii informatycznych, zmieniające się oczekiwania klientów... Świat nabrał tempa. Jak w tej dynamicznej rzeczywistości odnajdą się biura podróży?

Czy biura podróży staną się zbędnym pośrednikiem na drodze do wymarzonego odpoczynku? Chyba jednak nie, choć biura podróży muszą się zmieniać. To jeden z wniosków ze zorganizowanej przez redakcję „RYNKU TURYSTYCZNEGO" debaty „Koniec biur" podróży?"

- Aby zastanawiać się nad tym, czy biura podróży będą istniały, czy też nie, warto odpowiedzieć na pytanie - kto będzie klientami biur podróży za 20 lat? – mówi Ireneusz Marganiec, general manager Amadeus Polska. Według raportu „Futurę Travel Tribus" przeprowadzonego na zlecenie Amadeus, przewidywany podział klientów przyszłych biur podróży jest następujący: aktywni seniorzy, którzy są w stanie przeznaczyć niemałe pieniądze na wypoczynek - ilościowo będzie tego typu klientów coraz więcej; globalne rodziny - to kolejna grupa, będąca pochodną światowej globalizacji i wzrostu liczby podróży; globalni pracownicy - mobilni pracownicy firm i korporacji, podróżujący w celach biznesowych; międzynarodowi dyrektorzy i osoby wyższego szczebla zarządzającego. W związku ze wzrostem liczby klientów korporacyjnych nasuwa się pytanie - czy tego rodzaju klient będzie korzysta) z usług biur podróży, czy też bazował wyłącznie na ofertach internetowych?
Krzysztof Piątek dyrektor generalny Neckerman Polska twierdzi, że w perspektywie 10 najbliższych lat nic złego biurom podróży nie grozi. Dominujące w Polsce sieci touroperatorskie stawiają na dynamiczny rozwój własnych punktów sprzedaży i kontrolowaną dystrybucję. Duże biura zamierzają rozszerzać własną sieć; czy to przez biura własne, czy też franchisingowe. Zainteresowanie inwestorów prowadzeniem działalności w turystyce, zakładaniem czy inwestowaniem w biura podróży jest olbrzymie. Wielu z nich pragnie zbudować silną sieć biur podróży, a następnie sprzedać ją albo dalej rozwijać, pomnażając kapitał. Świadczy o tym choćby kolejka chętnych na atrakcyjne lokale z przeznaczeniem na biura podróży. W centrach handlowych do tej pory było jedno biuro podróży, a teraz trzy biura to niemal standard. Nie widzę też żadnej różnicy pomiędzy internetowym a tradycyjnym biurem podróży. Co więcej, Internet wymusza szybki rozwój miejsc pracy w biurach podróży. TravelPlanet, najstarsze internetowe biuro podróży, po rozpoczęciu działalności szybko doszło do wniosku, że trudno jest funkcjonować bez tradycyjnych biur. Obecnie tworzy sieć takich biur podróży, które są wsparciem dla działań w internecie.
Katarzyna Wrzesińska, która jest product managerem w Oasis Tours twierdzi, że obecnie informacje dostępne w internecie są tylko dopełnieniem tych przekazywanych przez pracownika biura. -Sieć nie zastąpi tradycyjnego biura. Zmieni się na pewno oferta biur podróży. Przyszłością są pakiety motywacyjne, zarówno dla klienta indywidualnego, jak i grup. Ważne jest, aby promować aktywne formy spędzania wolnego czasu. Tego przede wszystkim potrzebują ludzie, którzy żyją szybko. Klienci jutra będą mieć coraz mniej czasu na wyszukiwanie ofert w internecie. Przyszłością biur są niestandardowe oferty – dodaje. 

Wygląda na to, że przed biurami podróży rysuje się świetlana przyszłość. Podparte zaufaniem do sprzedawcy oferty sprzedają się bardzo dobrze. Klient, który systematycznie korzysta z biur zawsze do nich powraca, nierzadko do tego samego pracownika, pod warunkiem, że został przez niego wysyłany kilka razy na udane wakacje. Nie stać go na podjęcie ryzyka, że ten jedyny tydzień w roku czy dwa, jakie przeznacza na urlop, nie wypali. Nie podejmie ryzyka szukania na własną rękę miejsca wypoczynku. Z jego punktu widzenia o wiele bezpieczniej jest udać się do doświadczonego pracownika, którego zna od lat.

Źródło: Rynek Turystyczny
24 października 2008 r.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram