Na franczyzowym rynku gastronomicznym debiutuje kolejna marka, lokale której specjalizują się w kuchni amerykańskiej.
W ofercie American Bistro znajdują się steki z najlepszej jakości wołowiny a także inne dania, przystawki, zupy i desery. Wszystkie steki i burgery przygotowywane są na grillu, co nadaje potrawom charakterystyczny smak i aromat.
Właścicielem franczyzy American Bistro jest firma Restauracje Krawczyk, która działa na rynku od 1988 roku. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na działanie pod tą marką otrzymają prawo do korzystania z koncepcji biznesowej i znaku towarowego, a także - co jest niezwykle ważne, a w praktyce dość rzadko spotykane - gwarancję stałego wsparcia organizacyjnego i technicznego.
Do najważniejszych cech franczyzy American Bistro należy zaliczyć niezależność prawną i finansową franczyzodawcy i franczyzobiorcy. Obie strony umowy działają, jako niezależni przedsiębiorcy, prowadząc działalność na własny rachunek. Nie ma więc mowy o często powtarzanej, nieprawdziwej opinii, jakoby franczyza uniemożliwiała partnerom franczyzowym podejmowanie autonomicznych decyzji.
Franczyzodawca gwarantuje także swoim partnerom stały przepływ „know-how” (wiedzy o wszystkich aspektach prowadzenia biznesu gastronomicznego) przez cały okres obowiązywania umowy. To fundamentalna zasada, która w znaczącym stopniu decyduje, czy biznes, który rozwija się przez franczyzę jest rzeczywiście dobrze udokumentowany i dopasowany do realiów rynku.
Organizator systemu nie ogranicza się jedynie do wsparcia na etapie powstawania restauracji, ale systematycznie dostarcza nowych rozwiązań (wcześniej przetestowanych w lokalach własnych sieci), które wpływają na zwiększanie wydajności, efektywności organizacyjnej i ekonomicznej lokali. Przystępując do tego systemu franczyzobiorcy otrzymują również pełny pakiet szkoleń oraz wsparcie marketingowo-reklamowe.
Budowa restauracji American Bistro niesie ze sobą koszty w wysokości od 500 tys. zł netto. Szacuje się, że okres zwrotu inwestycji następuje po upływie od 18 do 36 miesięcy, w zależności od uwarunkowań lokalizacyjnych.