negative
Ponad 44 proc. czytelników portalu FranczyzawPolsce.pl, którzy ocenili współpracę ze swoim franczyzodawcą w naszej sondzie, uznało, że jest to kompletne nieporozumienie. Kolejne 16 proc. wybrało nieco łagodniejsza opcję negatywnej oceny i uznało, że jest rozczarowanych tą współpracą. Niespełna jedna czwarta jest z niej zadowolona i nie ma większych zastrzeżeń.
Warto zdawać sobie sprawę z tego, że sonda ta nie odzwierciedla rzeczywistych proporcji między zadowolonymi a niezadowolonymi franczyzobiorcami w naszym kraju, a raczej nastroje panujące wśród tej grupy aktywnej w Internecie, m.in. na różnego rodzaju forach. Głos zabierają zdecydowanie częściej osoby, które chcą się poskarżyć niż te, które polecają daną sieć.
- Z pewnym dystansem traktuję fora internetowe. Niestety dla niektórych Internautów fora to miejsca, gdzie można anonimowo komuś dokuczyć. Ze świecą szukać na forach zadowolonych franczyzobiorców jakiejkolwiek – nie tylko bankowej - sieci. Czy to znaczy że takowych nie ma? Nie, większość z nich po prostu nie ma czasu na dyskusje o biznesie. Oni robią biznes - mówi Kamil Polikowski, dyrektor Biura Rozwoju Placówek Partnerskich BZ WBK.
Na portalu FranczyzawPolsce.pl przed kilkoma dniami ruszyło Forum. Zachęcamy franczyzobiorców - zarówno tych zadowolonych, jak i rozczarowanych - do opisywania swoich doświadczeń, zaś przyszłych franczyzobiorców - do zadawania pytań na temat interesujących ich systemów. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że przewaga negatywnych komentarzy nie zawsze będzie miarodajna. Opinie internautów na pewno mogą być cennym źródłem informacji dla potencjalnych biorców licencji. Jednak aby mieć pełniejszy obraz współpracy z daną siecią, warto spróbować na chybił-trafił dotrzeć bezpośrednio do kilku jej franczyzobiorców.
Eksperci wskazują na to, że praktycznie w każdej sieci franczyzowej działającej na rynku od jakiegoś czasu znajdzie się ktoś, komu się nie udało odnieść sukcesu. W zdrowym, dobrze skonstruowanym systemie franczyzowym przewagę powinni stanowić jednak ci, którzy są zadowoleni ze współpracy.
- We wszystkich sieciach można zauważyć trzy podstawowe poziomy wyników osiąganych przez franczyzobiorców. Są zatem franczyzobiorcy – przodownicy, którzy znakomicie sobie radzą, mają prawidłowe nastawienie i podejście, a także predyspozycje, dzięki którym potrafią maksymalnie wykorzystać pojawiające się szanse. Są też osoby przeciętne, które działają w systemie franczyzowym i generalnie osiągają oczekiwane rezultaty, ale brakuje im talentu niezbędnego do optymalnego rozwoju działalności i maksymalizacji zysków. W końcu są i tacy, których wyniki są słabe. Są to ludzie, którzy przystąpili do systemu franczyzowego z jak najlepszymi intencjami, ale brakuje im woli lub uzdolnień bądź też zmienili w międzyczasie zdanie co do swojego pomysłu na życie i chcą się wycofać z franczyzy - tłumaczy Andrzej Krawczyk, partner zarządzający w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.
Zachęcamy do głosowania w naszej kolejnej sondzie. Tym razem pytamy, dlaczego zainteresowali się Państwo franczyzą? Głosować można TUTAJ.