Bieszczadzkie Specjały od Hermana

Autor: Redakcja
Data dodania: 26 sierpnia 2010
Kategoria:
miesa_i_wedlinySklepy należące do giełdowych ZM Herman to głównie placówki własne. Ale w przyszłości firma skoncentruje się na rozwoju sieci franczyzowej Bieszczadzkie Specjały. Otworzyła już 4 takie sklepy.

Działają one w Tomaszowie Lubelskim, Stalowej Woli, Jaśle i Biłgoraju. Każdy prowadzony jest przez niezależnego partnera franczyzowego.

– To jest kierunek rozwoju, w którym będziemy podążać jeśli chodzi o firmową sieć sklepów. Franczyza jest skuteczniejsza niż sieć własna, gdyż każdym sklepem zarządza właściciel. Handel wyrobami mięsnymi to trudna branża, potrzeba w niej dużo zaangażowania, odpowiedzialności, dlatego takie sklepy najlepiej funcjonują pod bezpośrednim nadzorem ze strony właściciela – wyjaśnia Krzysztof Kaźmierczak, wiceprezes Zakładów Mięsnych Herman.

Oprócz 4 placówek franczyzowych pod marką Bieszczadzkie Specjały, spółka dysponuje także siecią ok. 40 sklepów własnych pod marką Herman Polskie Smaki. Plan firmy zakłada jednak wydzielenie tej części działalności i odsprzedaż jej na rzecz spółki zależnej, która nie będzie zajmowała się produkcją (działalność podstawowa ZM Herman), a jedynie siecią sprzedaży.

– Docelowo własne sklepy także mają stać się sklepami franczyzowymi i działać pod marką Bieszczadzkie Specjały. Oczywiście planujemy również pozyskiwanie franczyzobiorców, którzy będą otwierać zupełnie nowe placówki – dodaje Krzysztof Kaźmierczak.

Inwestycja w uruchomienie sklepu Bieszczadzkie Specjały nie jest wysoka, gdyż jej znaczącą część bierze na siebie franczyzodawca. To on wyposaży lokal według odpowiednich standardów, przekaże cały pakiet technologii, a także wiedzy związanej z zachowaniem odpowiednich procedur. Głównym wydatkiem po stronie franczyzobiorcy będzie zakup kasy fiskalnej. Będzie on także zobowiązany do zamawiania mięs i wędlin produkowanych przez ZM Herman.

W podobnym modelu funkcjonują Delikatesy Mięsne u Rzeźnika i, jak pokazuje przykład tej sieci, taki pomysł na biznes może przekuć się w sukces. Firma wystartowała z franczyzą w 2007 r. i dziś ma już ponad 130 sklepów, z czego tylko kilkanaście to placówki własne. Pozostałe są prowadzone przez franczyzobiorców. Oferowane są w nich w większości produkty PMB Białystok.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram