Bielizna na giełdzie

Autor: Redakcja
Data dodania: 16 czerwca 2011
Kategoria:
Adam_Skrzypek_i_Joanna_Krupa
Esotiq&Henderson debiutuje na NewConnect i planuje dalszy rozwój sklepów franczyzowych. W przyszłym roku ma ich powstać 40.

Esotiq i Henderson to marki bielizny stworzone przez Grupę LPP, które wraz z początkiem tego roku zmieniły właściciela. Odkupił je Mariusz Jawoszek, który został inwestorem strategicznym nowo utworzonej spółki Esotiq & Henderson S.A. Dziś zadebiutowała ona na rynku NewConnect. Z prywatnej emisji akcji pozyskała ok. 15 mln zł,  które zostaną przeznaczone głównie na wykup towaru oraz wyposażenia od LPP.

Z okazji debiutu prezes spółki Adam Skrzypek zaprezentował jej najbliższe plany rozwoju. W dużej mierze będzie on oprierać się na franczyzobiorcach. Dziś do sieci należą 32 sklepy własne oraz 81 franczyzowych. Na koniec 2011 rok sieć sklepów działających pod szyldem Esotiq, ma powiększyć się do 137 jednostek, z czego 105 będzie działać na zasadzie franczyzy. Rok później łączna liczba sklepów w Polsce zbliży się do 180, w tym ma znaleźć się 145 franczyzowych.

- Jesteśmy liderem franczyzy depozytowej w branży bieliźniarskiej i w tej formule chcemy się nadal rozwijać. Franczyzobiorca, który chce z nami współpracować, nie musi kupować towaru. Jego wydatki związane są jedynie z remontem i wyposażeniem lokalu, w zależności od jego stanu wahają się one od 600 do 1500 zł na mkw. - mówi Adam Skrzypek.

Ważnym wymogiem jest także dysponowanie odpowiednim lokalem, który powinien znajdować się w galerii handlowej lub przy głównym ciągu handlowym. Esotiq nie zamierza ograniczać swojej ekspansji do największych miast, ale chce zawitać także do tych średniej wielkości.

Dużą korzyścią dla partnerów sieci będą niewątpliwie działania marketingowe, które ona podejmuje. Najnowszą kolekcję marki firmuje modelka i prowadząca polskiej edycji programu "Top Model" Joanna Krupa, która uczestniczyła w konferencji z okazji debiutu spółki na NewConnect. Potwierdziła, że brała udział w projektowaniu ostatniej kolekcji oraz... ża sama zainwestowała w akcje spółki.

- Tego typu działania jak zapraszanie do współpracy znanych osób, słynących z dobrego gustu, ma bardzo duże znaczenie dla naszej branży, dla promocji marki, przekłada się na późniejszą sprzedaż - zapewnił prezes.

Według prognoz, przychody Esotiq&Henderson mają w tym roku wynieść 72 mln zł, rok później 90 mln zł. Tegoroczny zysk netto ma oscylować wokół 4 mln zł, a w 2012 r. ma wzrosnąc o ok. 50 proc. do 6 mln zł.

Firma poza ekspansją w naszym kraju, planuje wzmocnić obceność na rynkach zagranicznych. Na razie obecna jest głównie u naszych południowych i wschodnich sąsiadów. Na jej celowniku znajduje się jednak Daleki Wschód, Stany Zjednoczone oraz Wielka Brytania. Spółka zapowiada, że będzie starała się pozyskać masterfranczyzobiorców na rynkach zagranicznych. Obecnie w tej formule rozwija się na Słowacji, gdzie tamtejszy master uruchomił już 5 salonów pod szyldem Estotiq.

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram