Portugalska spółka Jeronimo Martins podała wyniki za trzeci kwartał 2014 r. W tym okresie przychody Biedronki w ujęciu like-for-like (czyli na porównywalnej bazie sklepów już istniejących) zmalały o 1,3%. Od początku roku sprzedaż like-for-like dyskontowej sieci spadła łącznie o 1,2%.
Jak tłumaczy Jeronimo Martins, na wyniki Biedronki w minionym kwartale duży wpływ miała deflacja cen żywności w Polsce, wynikająca po części z rosyjskiego embargo (deflacja wyniosła -1,9% w trzecim kwartale, -0,5% w drugim kwartale).
Przez dziewięć miesięcy od początku roku Biedronka otworzyła 149 nowych sklepów. Na koniec ubiegłego kwartału posiadała łącznie 2527 placówek w Polsce.
W trzecim kwartale br. przychody ze sprzedaży Biedronki w ujęciu całościowym (z uwzględnieniem nowych sklepów) wzrosły o 10,9% względem tego samego okresu w 2013 r. Od początku roku sprzedaż sieci wzrosła o 9,7% do poziomu 6,191 mld euro.
Skonsolidowana sprzedaż całej Grupy Jeronimo Martins od początku roku wynosi 9,333 mld euro. Oznacza to wzrost o 7,3% względem tego samego okresu w 2013 r. (po uwzględnieniu zmian w kursach walut, wzrost wynosi 6,9%).
INK