Biedronka ulubionym miejscem zakupu kosmetyków

Data dodania: 4 marca 2015
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Do walki o klienta w sektorze kosmetyków włączają się dyskonty. Są obecnie najszybciej rosnącym kanałem sprzedaży tych produktów w Polsce – pokazuje raport PMR „Rynek dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015–2020”. Najlepiej pod tym względem radzi sobie Biedronka.

Dynamiczny wzrost sprzedaży kosmetyków w tej sieci jest wynikiem wzrostu liczby klientów oraz ogólnie szybkiej ekspansji dyskontów. Jest on również związany z jednej strony z rozszerzaniem oferty kosmetyków markowych, a z drugiej z rosnącą sprzedażą kosmetycznych marek własnych.

Dyskonty oferują coraz więcej znanych marek nie tylko w ramach specjalnych akcji promocyjnych. To ogólny trend. Biedronka na stałe poszerzyła swój asortyment markowych kosmetyków (m.in. Bell, Bielenda, Eveline, Garnier, Dove, Luksja, Elseve, Timotei, Schauma, Nivea czy Colgate). Na początku lutego nagłaśniała ten fakt reklamami. Z drugiej strony coraz większą rolę na rynku kosmetycznym, jak i w całym sektorze FMCG, odgrywają marki własne, w tym te rozwijane przez dyskonty.

Sukces strategii dyskontów już jest widoczny we wzroście ich udziałów w rynku kosmetycznym. Jak dotąd na przesunięciach na rynku tracą przede wszystkim hipermarkety, tradycyjne drogerie, sklepy osiedlowe i supermarkety. Coraz większy wybór kosmetyków w dyskontach może jednak dać się we znaki również nowoczesnym sieciom drogeryjnym. Przy okazji zakupów spożywczych w dyskoncie klienci będą sięgać również po znane im kosmetyki w konkurencyjnych cenach. Może się okazać, że kupią tam wszystko czego potrzebują i wizyta w drogerii nie będzie już potrzebna – komentuje Patrycja Nalepa, starszy analityk handlu w PMR.

Wzrost znaczenia Biedronki jako miejsca zakupu kosmetyków obrazują również wyniki badania konsumenckiego przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu. Sieć uplasowała się na trzeciej pozycji, za drogerią Rossmann i firmą Avon, z wynikiem 10%, podczas gdy jeszcze rok temu zajmowała dziewiątą pozycję.

Na kupowanie produktów kosmetycznych w sklepach sieci Biedronka wskazali głównie klienci z wykształceniem podstawowym (w tej grupie 17%) oraz z gospodarstw o dochodach netto na jednego mieszkańca poniżej 1000 zł (14%). Osoby o wyższych dochodach częściej wybierają zakupy w drogeriach lub w Internecie.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram