Biedronka pobiła rekord publikacji w mediach 

Autor: Redakcja
Data dodania: 10 października 2014
Kategoria:
Biedronka zatrudni 1 tys. kierowników; Foto: Biedronka

Biedronka pobiła rekord publikacji w mediach; Foto: Biedronka

Drugi rok z rzędu tytuł Top Marki w branży sieci handlowych przypadł Biedronce. W rankingu  badania Press-Service Monitoring Mediów i miesięcznika „Press” brand otrzymał najwięcej punktów za liczbę publikacji i ich zasięg. W piątce najczęściej opisywanych marek znalazły się również Tesco, Carrefour, Auchan i Lidl.

Lider branży zdystansował konkurencję zarówno w prasie, jak i w internecie. Od lipca 2013 do czerwca 2014 na temat Biedronki pojawiło się 5050 publikacji prasowych. Przewaga w ilości informacji nad zajmującym drugą pozycję Tesco wyniosła 1577. Ponad 30% materiałów miało pozytywny wydźwięk dla brandu. Analitycy oszacowali ekwiwalent reklamowy publikacji na temat dyskontu na ponad 203 mln zł. Warto dodać, że łączna liczba 111 punktów uzyskanych przez Biedronkę w analizie ilościowej i jakościowej przekazu w prasie okazała się jednocześnie trzecim wynikiem w całym badaniu. Wyższą ocenę uzyskały Orlen (124) oraz PZU (113).

W Internecie dominacja Biedronki nie była już tak wyraźna. Różnica w liczbie publikacji względem Tesco wyniosła 6%. O oczko lepszą pozycję niż w prasie uzyskał Auchan, który blisko tysiącem publikacji wyprzedził Carrefour. Ten ostatni odnotował za to najwyższy udział informacji w witrynach ogólnopolskich – 69%. Stawkę zamknął Lidl z drugim wynikiem pod względem obecności w serwisach ogólnokrajowych.

Jednym z głównych powodów medialnej ekspansji Biedronki były zmiany w sposobie płacenia za zakupy w sklepach. Wprowadzenie płatności mobilnych w październiku 2013 spowodowało wzrost zainteresowania dziennikarzy również tematem płacenia kartami bankowymi w tej sieci, co znalazło wyraźne odzwierciedlenie w liczbie publikacji w kolejnych miesiącach.

W Top 10 marek z największą liczbą publikacji w prasie znalazły się również sieci handlowe: Społem, Intermarche, Alma, Żabka oraz Piotr i Paweł.

Poddane analizie publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W internecie podstawą badania był monitoring prawie 5 milionów źródeł.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram