Biedronka może przejąć 11 sklepów Marcpol

Data dodania: 25 czerwca 2014
Autor: Redakcja
Kategoria:

Jeronimo Martins Polska (JMP), właściciel sieci Biedronka może przejąć część mienia spółki Marcpol. Transakcja dotyczy 11 sklepów w województwie mazowieckim, łódzkim i śląskim.

Postępowanie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Wniosek Jeronimo Martins Polska o zgodę na przejęcie części mienia spółki Marcpol wpłynął do UOKIK w marcu 2014 r.

Uczestnicy koncentracji zajmują się sprzedażą artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku. JMP prowadzi sieć blisko 2,5 tys. sklepów dyskontowych Biedronka. Transakcja ma polegać na zakupie 11 sklepów należących do Marcpol i działających pod tą nazwą - pięciu w Warszawie, a także w Markach, Laskach, Wyszkowie, Radomsku, Łodzi i Zabrzu.

W trakcie prowadzonego postępowania Urząd zbadał wpływ transakcji na lokalne rynki sprzedaży artykułów codziennego użytku, zlokalizowane w pobliżu przejmowanych placówek. Analiza wykazała, że Jeronimo Martins Polska nie osiągnie na nich pozycji dominującej i nadal będzie musiała rywalizować z innymi sklepami.

Przeanalizowany został również wpływ koncentracji na krajowy rynek zaopatrzenia w artykuły konsumpcyjne codziennego użytku. Wzrost udziałów przejmującej spółki będzie jednak minimalny i nie będzie miał wpływu na strukturę tego rynku.

Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce. Decyzje prezesa UOKiK wyrażające zgodę na dokonanie koncentracji wygasają, jeżeli połączenie nie zostanie dokonane w terminie 2 lat od ich wydania.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram