Biedronka idzie jak burza

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 listopada 2008
Kategoria:

Znana sieć handlowa nie boi się spowolnienia gospodarczego. Szybko zwiększa obroty i podtrzymuje plany inwestycyjne.

Okazuje się, że w Polsce są firmy, które nie obawiają się negatywnych skutków zawirowań w gospodarce. Takim spokojem emanuje zarząd firmy Jeronimo Martins Dystrybucja, która rozwija sieć sklepów dyskontowych Biedronka. Jej przychody ze sprzedaży po trzech kwartałach są o prawie 40 proc. wyższe niż w 2007 r. (8,7 mld zł wobec 6,3 mld). I nie jest to tylko efekt otwierania nowych sklepów (86).

A ja rosnę i rosnę
Nie uwzględniając nowych marketów, Biedronce udało się uzyskać w pierwszych dziewięciu miesiącach aż 24-procentowy wzrost sprzedaży. Firma nie ujawnia zysków. Wiadomo tylko, że są one również imponujące. Portugalska spółka Jeronimo Martins podała, że jej skonsolidowany zysk netto po trzech kwartałach wyniósł 121,4 mln EUR i był o 38,1 proc. większy niż w 2007 r. A tak się akurat składa, że największy udział w przychodach portugalskiej grupy (ponad 50 proc.) ma polska Biedronka. - Nie przewidujemy istotnego wpływu obecnego spowolnienia gospodarczego na nasze wyniki w najbliższych miesiącach. Oczekujemy utrzymania podobnego tempa wzrostu sprzedaży i zysków jak w ostatnich kwartałach – mówi Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja.
W związku z tym firma nie przewiduje żadnych cięć w planach ekspansji. Biedronka planuje dalej otwierać 100 nowych sklepów rocznie. Na koniec tego roku ma ich być blisko 1350 (uwzględniając sklepy przejęte od sieci Plus). Wygląda bowiem na to, że Biedronka zakończy rebranding sklepów Plusa w ciągu dwóch najbliższych tygodni.

Imponujące tempo
W ostatnich czterech tygodniach aż 117 sklepów Plusa zmieniło szyld na Biedronka, w ciągu dwóch najbliższych tygodni czeka to kolejne 90 sklepów przejętych przez portugalskiego operatora. Oznacza to, że zmiana wizualizacji, wyposażenia i asortymentu we wszystkich 190 placówkach nastąpi w rekordowym czasie ok. 45 dni.
W ciągu najbliższych 14 dni codziennie będzie uruchamianych na nowo 10-15 nowych sklepów Biedronki. - Cały proces został zaplanowany bardzo dokładnie z dużym wyprzedzeniem. Nie przewidujemy żadnych komplikacji czy opóźnień w prowadzonych pracach - mówi - mówi Carlos Saraiva, członek zarządu Jeronimo Martins Dystrybucja.
Rebranding jednego sklepu to wydatek rzędu ok. 200 tys. zł, więc szacunkowy koszt zmiany wizualizacji i remontu wszystkich 190 sklepów wyniesie w sumie ok. 38 mln zł. - Oczywiście każdy sklep jest inny i wymaga innych nakładów inwestycyjnych - mówi Pedro da Silva, dyrektor generalny Biedronki.

Spółka Jeronimo Martins Dystrybucja przejęła w październiku 210 supermarketów Plus, decyzją UOKiKu, firma musi do końca 2009 r. pozbyć się 38 placówek, zarówno sieci Plus jaki i Biedronka. Po dziewięciu miesiącach 2008 r. w Polsce funkcjonowało 1118 dyskontów Plusa. Uwzględniając poddane rebrandingowi placówki Plusa, do końca listopada w naszym kraju będzie działać ponad 1300 supermarketów Biedronki w 550 miejscowościach.

Redakcja, 5 Listopada 2008 r.
Źródło: Pb.pl, portalspozywczy.pl

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram