Największa polska sieć handlowa Biedronka od dłuższego czasu zapowiada wprowadzenie płatności kartą. Według nieoficjalnych informacji ma to nastąpić już w lipcu br. Jeronimo Martins, właściciel sieci nie zaprzecza. Zaznacza jednak, że obsługa transakcji bezgotówkowych zostanie wdrożona dopiero wtedy, kiedy poziom kosztów obsługi zostanie obniżony do stopnia, który nie będzie powodował dodatkowych obciążeń dla klientów.
Na nasze pytanie w sprawie medialnych spekulacji o tym, że już w lipcu w sklepach Biedronka będziemy mogli zapłacić kartą, biuro prasowe Jeronimo Martins odpowiada zdawkowo.
– Liczymy na to, że poziom opłat za obsługę transakcji kartami płatniczymi, jaki ma zacząć obowiązywać na polskim rynku w tym roku, otworzy nam drogę do podjęcia decyzji o akceptacji tej formy płatności w sieci sklepów Biedronka. Dotychczasowa wysokość opłat związanych z obsługą transakcji bezgotówkowych spowodowałaby obciążenie naszych klientów dodatkowym kosztem. Byłoby to niespójne z naszą strategią oferowania produktów najwyższej jakości w jak najniższych cenach oraz z naszym modelem biznesowym, bazującym na prostocie i przejrzystości – zaznacza w komentarzu.
Właściciel sieci sklepów Biedronka dodaje także, że obsługa transakcji bezgotówkowych zostanie wdrożona pod warunkiem i w momencie, kiedy poziom kosztów obsługi zostanie obniżony do stopnia, który nie będzie powodował dodatkowych obciążeń dla klientów.
Dlaczego pytamy sieć o lipiec? Parlament przyjął ustawę, która wprowadza limit maksymalnej stawki na 0,5 proc. transakcji. Ponadto, Mastercard od lipca tego roku rozpoczyna przeznaczony dla dużych sieci program "Large Merchants Interchange Program". Spowoduje on jeszcze większe obniżenie stawki interchange - do 0,3 proc. Skorzystać z niego będą mogły sieci handlowe, których roczny obrót kształtuje się na poziomie 3 mld zł. Jak najbardziej Biedronka, która za I kw. tego roku zanotowała przychody w wysokości ok. 8 mld zł.
W tym roku Jeronimo Martins, zajął drugie miejsce w prestiżowym rankingu przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” - Lista 500 Największych Polskich Przedsiębiorstw. Spółka awansowała o dwie pozycje w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem. Aktualnie sieć Biedronka liczy ponad 2400 sklepów w całej Polsce. Podtrzymywane są też plany, by do 2015 roku liczba sklepów wzrosła do 3000.