Grupa Jeronimo Martins, do której należy w Polsce sieć sklepów Biedronka, osiągnęła w pierwszym półroczu 2008 r. ponad 3,17 mld euro przychodów, czyli o 31,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. r. Największy wpływ na wyniki grupy miał rozwój sieci w Polsce.
Na tle innych podmiotów Jeronimo Martins, przychody polskich Biedronek rosły najszybciej. Sieć w pierwszej połowie br. wypracowała, licząc w euro 52 proc. wzrost sprzedaży. W złotówkach wzrost sprzedaży wyniosła 37,9 proc. przy czym o 24,3 proc. wzrosły przychody placówek, które istniały jeszcze w pierwszej połowie 2007 roku. Nowe supermarkety, których powstało od tego czasu 128, przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży sieci o 16,3 proc.
Przychody polskich sklepów stanowią jednocześnie 51 proc. wartości sprzedaży całej grupy. Biedronki wypracowały w pierwszych sześciu miesiącach 2008 r. 1,619 mld euro (ok. 5,2 mld zł).
Zysk EBITDA wzrósł w całej grupie o 40,4 proc., w Polsce o 89,7 proc.
Władze Jeronimo Martins planują otworzyć jeszcze w tym roku w naszym kraju, co najmniej 100 nowych sklepów. Gupa prognozuje jednocześnie, że sprzedaż w sklepach like-for-like w skali roku wzorśnie o ok. 20 proc.
Grupa cały czeka na wydanie przez polski UOKiK zgody na przejęcie sieci ok. 200 sklepów Plus w naszym kraju. - Jeszcze nie mamy informacji o żadnej decyzji - mówi Konrad Gruner, rzecznik UOKiK. Prawdopodobnie już w tym miesiącu można się będzie jej spodziewać.
Weronika Pietrykowska, Portalspozywczy.pl
Czytaj także:
Żabka coraz bardziej convenience, 5 czerwca 2008 r.
FMCG 2008, luty 2008 r.
Sieć dyskontów spożywczych rozwija franczyzę we współpracy z Carrefourem, 29 sierpnia 2007 r.
Po Żabce 7 - Eleven?, 31 maja 2007 r.
Zobacz w katalogu: