Liczba placówek należącej do Grupy Handlowej Emperia sieci sklepów osiedlowych może urosnąć w 2009 r. o prawie 30 proc. W ubiegłym roku pod szyldem Groszek działało 896 punktów handlowych.
Do takich informacji dotarł portalspozywczy.pl. W tym roku zarządzająca siecią spółka Detal Koncept podpisała już ok. 300 nowych umów z franczyzobiorcami, w planach jest jeszcze kilkadziesiąt kolejnych.
30 września 2009 sieć Groszek liczyła 1,1 tys. sklepów.
Groszek działa od września 2000 roku. System oparty jest na zasadach franczyzy, a koszty inwestycji w zakresie dostosowania do systemu ustalane są indywidualnie dla każdej placówki handlowej. Organizatorem sieci i właścicielem marki Groszek jest Detal Koncept, spółka wchodząca w skład grupy handlowej Emperia i właściciel innej marki – Milea, która w tym samym czasie uruchomiła 11 nowych sklepów. Także w przypadku tej sieci w 2009 r. właściciel marki planuje bardzo dynamiczny rozwój. „Zakładamy, że do końca roku na terenie całego kraju przybędzie około 100 placówek pod szyldem Milea”- mówi Maryla Smyl ze spółki Detal Koncept.