Spółka prowadząca sieć barów fast food i restauracji oferujących dania tradycyjnej polskiej kuchni, zwiększyła liczbę franczyzowych lokali.
Na koniec pierwszego półrocza spółka Mr Hamburger prowadziła 16 barów pod marką Mr Hamburger, w tym 5 lokali własnych i 11 franczyzowych. Jest to wzrost w porównaniu do marca br. Wówczas firma miała 9 franczyzowych barów. Spółka prowadzi także sieć restauracji Leśne Runo. Obecnie pod tym szyldem działa 6 lokali własnych.
W drugim kwartale 2016 r. firma kontynuowała działalność w zakresie prowadzenia restauracji przy stacjach paliwowych, oraz prowadzenia barów fast-food, głównie w centrach handlowych.
Zarówno w segmencie restauracji, jak i barów fast food zostały uzyskane satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Ważnymi elementami poprawy jest dbałość o poziom kosztów, wzrost średniego paragonu, liczby klientów odwiedzających restauracje i bary oraz podnoszenie marży uzyskiwanej w lokalach.
Uwagę zwraca też znacząca poprawa wyniku finansowego w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego. W drugim kwartale tego roku firma osiągnęła przychód ze sprzedaży 2 595 613,54 zł, oraz zysk netto w wysokości 63 300,24 zł.
W porównywalnym okresie 2015 r. firma osiągnęła przychód w wysokości 2 469 455,11zł oraz zysk netto w wysokości 8.413,30zł. Oznacza to, że wynik finansowy osiągnięty w drugim kwartale 2016 r. w porównaniu do analogicznego okresu 2015 r. jest lepszy o 54 886,94 zł.
Bar z burgerami to jeden z najpopularniejszych pomysłów na własny biznes w segmencie fast-food. Aby otworzyć partnerski lokal Mr Hamburger potrzeba ok. 100 tys. zł.
W tym segmencie rynku gastronomicznego znajdziemy też o wiele tańsze koncepty franczyzowe, np. Meat & Fit z minimalną kwotą inwestycji na poziomie 30 tys. zł. Są też i o wiele droższe franczyzy, tak jak w przypadku marki Bobby Burger. Aby otworzyć lokal pod tym logo trzeba dysponować kwotą 300 tys. zł.