Bacówka stawia na centra handlowe

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 czerwca 2011
Kategoria:
bacowka_fotka

bacowka_fotka

Sklep z żywnością tradycyjną w galerii może osiągnąć nawet o 50 proc. wyższe obroty niż w lokalizacji przyulicznej.

Do tej pory sklepy sieci Bacówka były otwierane głównie na osiedlach i w centrach miast, ale wszystkie nadchodzące otwarcia zaplanowane są wyłącznie w galeriach handlowych. Wkrótce mają ruszyć placówki w Millenium Hall w Rzeszowie, Galerii Jurajskiej w Częstochowie, Galerii Brzeskiej w Brzesku, w CH Karolinka w Opolu oraz w galerii przy markecie Real w Nowym Sączu, planowane jest także otwarcie w Galerii Świdnickiej w Świdnicy

- To nasza świadoma strategia. Nie możemy pozostawać obojętni na fakt, że klienci częściej i chętniej robią zakupy w galeriach handlowych niż innych sklepach. Nie wykluczamy kolejnych otwarć w lokalizacjach przyulicznych, ale jeśli nie jesteśmy w 100 procentach pewni proponowanej nam lokalizacji, radzimy franczyzobiorcom rozejrzeć się za lokalem w centrum handlowym. Negocjacje związane z wynajmem takiej powierzchni są trudniejsze, umowa bardziej wymagająca, czynsz znacznie wyższy, podobnie jak koszt samej inwestycji. Ale ten dodatkowy wysiłek się opłaca - zapewnia Dariusz Kucz, dyrektor handlowy Bacówki.

Jak wyjaśnia, sklep w galerii może liczyć na 50 proc. wyższe obroty niż ten w lokalizacji przyulicznej. Potwierdzeniem tego faktu są wyniki jednej z warszawskich Bacówek, która niedawno została przeniesiona z ul. Moniuszki do lokalnego centrum handlowego na Ursynowie.

- Generalnie jesteśmy zadowoleni z wyników sklepów. Oferują one produkty z segmentu premium, które są odporne na zawirowania kryzysowe. Nasi franczyzobiorcy również są zadowoleni z tego, jak ich sklepy funkcjonują. Dwóch z nich posiada już więcej niż jedną Bacówkę, a dwóch kolejnych, którzy uruchomili placówki w ubiegłym roku, również rozważa możliwość następnych otwarć. Poszukują właśnie lokali w cantrach handlowych - opowiada Dariusz Kucz.

Sieć Bacówka liczy już 23 sklepy, zaś rok 2011 powinna zakończyć z liczbą ok. 30 placówek. Koszt inwestycji w sklep franczyzowy szacowany jest na ok. 80 - 100 tys. zł netto w przypadku lokalizacji przyulicznej bądź stoiska w centrum handlowym oraz od 150 tys. zł netto w przypadku adaptacji lokalu w centrum handlowym. Zwrotu z inwestycji można spodziewać się w ciągu ok. 2 lat.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram