– Mniejsze podmioty będą miały możliwość przystąpienia do naszej franczyzowej sieci hurtowni Cash&Carry. Na dzień dzisiejszy funkcjonują dwie hurtownie w tym systemie, ale przez cały czas dopracowujemy ten model współpracy. Lokalni hurtownicy, wchodząc w działalność pod naszą marką, mogą dostać dodatkowy impuls do rozwoju na swoich małych, lokalnych rynkach. Z drugiej strony, w ten sposób pogłębią nasze dotarcie do tych rynków i korzystając z naszej wiedzy dystrybucyjnej będą stanowić naturalne profesjonalne zaplecze dla drobnego lokalnego handlu i gastronomii. Oceniamy, że w średniookresowej perspektywie powinniśmy rozpocząć działania w tej formule z dwudziestoma partnerami podhurtowymi – mówi Leszek Bać
GK Bać-Pol przyspiesza też działania w zakresie budowy sieci franczyzowych – SPAR i Słoneczko. W perspektywie 2016 roku, do sieci SPAR ma należeć około 450 do 500 sklepów, a do sieci Słoneczko minimum 800 punktów detalicznych. Firma pracuje również nad logistyką, aby poza obsługą własnych sieci oraz klientów indywidualnych, móc mocniej zintegrować się z innymi operatorami franczyzowymi.
– Dzięki połączeniu z firmą Ango oraz przejęciu firmy Hampol, staliśmy się realnie drugą (po Eurocashu) ogólnopolską firmą zajmującą się dystrybucją żywności. To oznacza, że jesteśmy w stanie zaoferować realne usługi dystrybucyjnie (w jednakowym przewidywalnym standardzie) każdej sieci detalicznej na rynku tradycyjnym. Dla organizacji detalicznej jesteśmy dużym, a przez to solidnym i przewidywalnym partnerem, który daje realne i wymierne wsparcie w walce sklepów kanału tradycyjnego o względy konsumenta. Z drugiej strony, jesteśmy w stanie nominalnie (przy racjonalnych kosztach dotarcia), zaoferować producentom możliwość dotarcia do każdego sklepu w Polsce. W ten sposób stanowimy dla nich realną alternatywę na lidera rynku. To duży bardzo atut na dzisiejszym rynku dystrybucji – dodaje Leszek Bać.
– Producenci oczekują realnej alternatywy, która na partnerskich zasadach integruje polskie sklepy kanału tradycyjnego. Zaczynają dostrzegać naszą pracę w tym zakresie. Odczuwamy ich zainteresowanie, ale z drugiej strony chcielibyśmy ich większego zaangażowania i wsparcia dla naszych działań. Wszak będą oni beneficjentem naszej pracy, gdyż otrzymają bardzo sprawnie działający i przewidywalny oraz sterowalny alternatywny kanał dotarcia do konsumenta. To pozwoli zachować równowagę rynkową, która tak jest przez nich oczekiwana. Firmy taka jak Bać Pol, której misja brzmi – Partnerstwo rozumiemy dosłownie – to idealny kandydat na lidera tych wszystkich zmian – mówi Prezes.
Z myślą o producentach, Bać-Pol nie zapomina o rozwoju innych pozycji asortymentowych. –
Priorytet w najbliższym okresie to alkohol, piwo i napoje. Wprowadzenie wysokoprocentowego alkoholu, piwa oraz napojów jest konsekwentnym realizowaniem strategii, która zakłada, że firma będzie kompleksowym dostawcą jak najszerszej oferty asortymentowej dla zintegrowanych sklepów i sieci, w szczególności do sieci franczyzowych SPAR i Słoneczko. Współpracujące sklepy i lokalne sieci, oczekują od nas również kompleksowej obsługi tych kategorii asortymentu – podkreśla Leszek Bać. – Przyglądamy się również rynkowi produktów chemicznych, kosmetycznych i tytoniowych. Konsekwentnie chcemy zapewnić naszym klientom dostęp do konkurencyjnej oferty również w tym zakresie, ale raczej rozważamy strategiczne porozumienie z dużymi graczami, chociaż do końca nie wykluczamy w tym zakresie fuzji i akwizycji – kwituje Leszek Bac.
Adam Gieras