auto_spa_logo
Ważnym elementem strategii spółki jest franczyza. Do końca 2011 roku ma rozpocząć działalność 30 myjni w tej formule, a w kolejnych latach ich liczba ma przekroczyć 100. Do tej pory firma Auto-Spa pozyskała dwóch franczyzobiorców, zaś system franczyzowy posiada od marca br.
Auto-Spa zapewnia, że prowadzenie myjni bezdotykowej do biznes charakteryzujący się bardzo wysoką rentownością. Najważniejsze koszty działalności to: chemia i media (pochłaniają blisko jedną trzecią wartości przychodów), dzierżawa terenu oraz serwis. Wszystkie one łącznie nie przekraczają połowy przychodów z mycia pojazdów. Myjnie uzyskują 51 proc. marży EBITDA.
Spółka niedawno podała wyniki za 2010 rok. Jej przychody wyniosły 12,5 mln zł, zaś zysk netto 2,1 mln zł. Ten rok ma być dużo lepszy i zakończyć się przychodami na poziomie 21,2 mln zł oraz zyskiem netto w wysokości 5,5 mln zł. W 2013 roku ma to odpowiednio być 31,5 mln zł oraz 9,8 mln zł.
Postępy w realizacji tych prognoz będzie można już wkrótce śledzić na bieżąco w raportach giełdowych spółki. Auto-Spa zamierza bowiem jeszcze w tym roku zadebiutować na NewConnect. 25 maja rozpoczęły się zapisy na akcje spółki w ramach prywatnej emisji, potrwają one do 10 czerwca. Spółka chce pozyskać z emisji do 8 mln zł.
Polscy franczyzodawcy w związku z dynamicznymi planami rozwoju coraz chętniej decydują się na pozyskiwanie finansowania poprzez wejście na giełdę. Franczyzobiorcy zyskują w ten sposób dostęp do bieżących i pewnych danych o kondycji, finansach oraz rozwoju spółki, z którą chcą związać swoje biznesowe życie.
Obecnie na NewConnect notowanych jest już kilkanaście spółek rozwijających się poprzez franczyzę, reprezentujących takie branże jak np. agencje nieruchomości (Emmerson, Północ), handel sprzętem IT (Divicom, InwazjaPC), gastronomia (Sakana, Maxipizza) czy też usługi dla biznesu (Blue Tax Group, Lauren Peso). Kolejnych kilkunastu franczyzodawców notowanych jest na rynku głównym GPW, w tym sieci stacji paliw Orlen i Lotos oraz giganci branży odzieżowej i obuwniczej, jak np. LPP (marki Reserved, Cropp, House), NG2 (CCC), Gino Rossi czy Redan (Top Secret, Troll). Debiuty mają w planach takie sieci jak Wittchen (rynek główny GPW), Multifoood STP czy Gorąco Polecam Nowakowski (NewConnect).