Atlantic rozwija sieć poprzez franczyzę depozytową

Autor: Redakcja
Data dodania: 6 kwietnia 2012
Kategoria:
atlantic_-_sklep

Firma Atlantic, która produkuje i sprzedaje bieliznę planuje w 2012 roku zwiększyć sieć sklepów na terenie kraju intensyfikując działania w kierunku franczyzy depozytowej.

Aktualnie w ramach sieci funkcjonuje 131 sklepów, w tym 32 własne, 65 działających na zasadzie franczyzy klasycznej, a także 22 działających na zasadzie franczyzy depozytowej. Otwierane sklepy mają średnią powierzchnię 40-80 mkw., są zlokalizowane w galeriach handlowych lub przy głównych ulicach miast liczących powyżej 100 tys. mieszkańców.

W tym roku firma zamierza rozwinąć sieć sklepów mocno stawiając na franczyzę depozytową. Koncepcja franczyzy depozytowej polega na zatowarowaniu sklepu franczyzobiorcy na koszt franczyzodawcy, co ułatwia przystąpienie do sieci, gdyż potencjalny franczyzobiorca ponosi jedynie koszty inwestycyjne związane z wyposażeniem sklepu bez konieczności ponoszenia nakładów finansowych za zakup towaru. Model takiej współpracy jest bardzo popularny w sieciach odzieżowych. Właściwie trudno jest obecnie znaleźć sieć odzieżową, która działałaby na zasadach klasycznej franczyzy, gdzie franczyzobiorca kupuje towar na własne ryzyko – komentuje Andrzej Krawczyk z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych. Takie rozwiązanie jest także korzystne dla franczyzodawcy, który dzięki temu ma pełną swobodę w zarządzaniu zapasami i ustalaniu cen detalicznych – dodaje Krawczyk.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram