Firma Atlantic, która produkuje i sprzedaje bieliznę planuje w 2012 roku zwiększyć sieć sklepów na terenie kraju intensyfikując działania w kierunku franczyzy depozytowej.
Aktualnie w ramach sieci funkcjonuje 131 sklepów, w tym 32 własne, 65 działających na zasadzie franczyzy klasycznej, a także 22 działających na zasadzie franczyzy depozytowej. Otwierane sklepy mają średnią powierzchnię 40-80 mkw., są zlokalizowane w galeriach handlowych lub przy głównych ulicach miast liczących powyżej 100 tys. mieszkańców.
W tym roku firma zamierza rozwinąć sieć sklepów mocno stawiając na franczyzę depozytową. Koncepcja franczyzy depozytowej polega na zatowarowaniu sklepu franczyzobiorcy na koszt franczyzodawcy, co ułatwia przystąpienie do sieci, gdyż potencjalny franczyzobiorca ponosi jedynie koszty inwestycyjne związane z wyposażeniem sklepu bez konieczności ponoszenia nakładów finansowych za zakup towaru. Model takiej współpracy jest bardzo popularny w sieciach odzieżowych. Właściwie trudno jest obecnie znaleźć sieć odzieżową, która działałaby na zasadach klasycznej franczyzy, gdzie franczyzobiorca kupuje towar na własne ryzyko – komentuje Andrzej Krawczyk z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych. Takie rozwiązanie jest także korzystne dla franczyzodawcy, który dzięki temu ma pełną swobodę w zarządzaniu zapasami i ustalaniu cen detalicznych – dodaje Krawczyk.