Atak białego kwiatka

Autor: Redakcja
Kategoria:

Stokrotka ma obecnie ok. 350 marketów i nie przestaje zadziwiać tempem rozwoju.

Należąca do Emperii sieć handlowa Stokrotka właśnie podsumowała swoją działalność od stycznia do czerwca. Wnioski? Sprzedaż rośnie prawie o 25%, będzie całkowicie nowy format convenience i roszady kapitałowe.

Stokrotka ma obecnie ok. 350 marketów i nie przestaje zadziwiać tempem rozwoju. Od przynajmniej dwóch kwartałów jej obroty rosną o 20 - 25% względem analogicznych okresów w roku 2015. Mniej iecej 10% sklepów sieci działa we franczyzie. Stokrotki działają w dwóch formatach - marketu (120-400 m2) oraz supermarketu (400-800 m).

Obecnie najciekawszą dla rynku franczyzowego zapowiedzią Emperii jest plan budowy całkowicie nowej sieci sklepów convenience, czyli de facto wkroczenie na rynek rządzony przez Żabkę. Chociaż nie do końca - duże znaczenie mają tu różnice geograficzne. Żabka ma obecnie ok. 4 000 sklepów w całej Polsce, ale centrala mieści się w Pozaniu. Emperia i Stokrotki są za to bardzo mocne na południowym wschodzie kraju. Zapowiada się więc ciekawa rywalizacja, tym bardziej, że nowe sklepiki mają ruszyć już za 2-3 miesiące.

Emperia zapowiada również szukanie kapitału na nowe inwestycje i przejęcia - rozważa emisję akcji lub wejście dużego inwestora.

 

 

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram