AmRest nie zwolni tempa rozwoju sieci gastronomicznych

Autor: Redakcja
Data dodania: 20 marca 2015
Kategoria:
Foto: AmRest, Pizza Hut

Foto: AmRest, Pizza Hut

AmRest jedna z największych publicznie notowanych spółek restauracyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej ogłosiła wyniki finansowe wypracowane w 2014 roku. Firma otworzyła 84 lokali (łączna liczba restauracji na dzień 18 marca 2015 to 808) i zwiększyła zysk netto przypadający akcjonariuszom AmRest o 42 mln zł do 52 mln zł (12 mln euro).

– To niezwykła przyjemność móc zaprezentować wyjątkowe wyniki, jakie AmRest osiągnął w przełomowym roku 2014. Po długim okresie dynamicznego wzrostu przeszliśmy do fazy czerpania korzyści z efektów skali, co bardzo pozytywnie wpłynęło na osiągane przez nas rezultaty. Obecnie AmRest dysponuje doskonale zdywersyfikowaną platformą wzrostu, na którą składa się 7 z ponad 800 restauracjami w 12 krajach. W ubiegłym roku otworzyliśmy 84 nowe restauracje, co w połączeniu z silnymi trendami sprzedaży porównywalnej wszystkich czterech dywizji przełożyło się na 9,3% wzrost przychodów w porównaniu z poprzednim rokiem – powiedział Henry McGovern, przewodniczącego rady nadzorczej AmRest.

Dodał też, że koncentracja na dojrzałych markach i segmentach przyniosła solidną poprawę marż na większości rynków. Skonsolidowana EBITDA w 2014 roku wzrosła o 29,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosła 356 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom AmRest wzrósł w tym czasie pięciokrotnie, osiągając w 2014 roku poziom 52 mln zł.

– Miniony rok był bez wątpienia przełomowy. To okres rekordowych osiągnięć na wielu płaszczyznach funkcjonowania naszej firmy. W trzecim kwartale 2014 zysk EBITDA po raz pierwszy przekroczył 100 mln zł, a kwartał później wyznaczył kolejny rekord na poziomie 101 mln zł. Wiele spośród naszych marek osiągnęło historycznie wysokie marże, wliczając największe z nich: KFC i Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej oraz La Tagliatella w Hiszpanii. Warto tez wspomnieć o sieci Burger King, która począwszy od drugiego kwartału 2014 roku zaczęła generować zysk na poziomie EBITDA – zaznaczył Henry McGovern.

AmRest zamierza kontynuować dotychczasowe kierunki rozwoju, koncentrując się przede wszystkim na dojrzałych markach i rynkach, zgodnie z przyjętą strategią inwestycyjną.

W 2015 roku tempo rozwoju sieci restauracji będzie zbliżone do minionego roku. W celu zapewnienia najwyższych zwrotów z inwestowanego kapitału, najwięcej restauracji otwartych zostanie na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Hiszpanii oraz Chin. Mimo istniejących możliwości ekspansji w Rosji, inwestycje na tym rynku zostaną znacznie ograniczone do czasu, aż sytuacja polityczna w regionie się ustabilizuje.

Ponadto przejęcie w maju 2015 roku sieci kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii wzmocni pozycję AmRest jako lidera branży restauracyjnej w regionie CEE oraz przyczyni się do dalszej poprawy zyskowności tej dywizji.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram