Amerykańskie dania w polskim wykonaniu

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 lipca 2012
Kategoria:
7street1

Nowa sieć Barów i Restauracji pod nazwą 7th Street rozpoczęła ekspansję poprzez rekrutację kandydatów na franczyzobiorców.

Prace nad przygotowaniem systemu franczyzowego barów i restauracji szybkiej obsługi 7th Street trwały od 2011 roku. Jego stworzeniem zajął się Łukasz Błażejewski.

1. Czym dokładnie zajmuje się firma? Kiedy powstała i jaka jest jej krótka historia

7street27th Street zajmuje się serwowaniem wysokiej jakości dań obiadowych i przekąsek typu „take away” kuchni amerykańskiej w przystępnej cenie. Kubełki z panierowanymi pikantnymi kawałkami kurczaka, wiele rodzajów tortilli i kanapek m.in. z kurczakiem lub 100% wołowiną robioną specjalnie dla naszej sieci, zestawy obiadowe typowe dla kuchni amerykańskiej, zestawy dla dzieci, kawa i desery.

Marka 7th Street powstała w 2011 roku i od samego początku była przygotowywana jako marka sieciowa rozwijana przez system franczyzowy. Zdobyte doświadczenie w poprzedniej firmie postanowiłem wykorzystać przy rozwijaniu sieci w branży gastronomicznej i wybrałem tą, która aktualnie w Polsce jest niszowa, ale ma największą dynamikę rozwoju czyli wysokiej jakości fast food. Aktualnie 2 kandydatów jest na etapie poszukiwania lokalu, natomiast rozmowy prowadzimy z 6 kandydatami.

2. Jakie wydarzenia, Państwa zdaniem, miały największy wpływ na Państwa branżę w ostatnim czasie? Jakie są tendencje na rynku?

Od wielu lat dominującą pozycję na rynku gastronomicznym zajmują pizzerie i fast foody i nieprzerwanie ten segment najszybciej się rozwija. Postanowiliśmy rozwijać się w segmencie fast food z wykorzystaniem wysokiej jakości produktów przy zachowaniu atrakcyjnych cen. Mówiąc wysokiej jakości produkty mam na myśli mięso wołowe do hamburgerów, w których jest 100% mięsa w mięsie, ćwiartki ziemniaków krojone z całego ziemniaka, a nie formowane ze zmielonych resztek ziemniaków, które wykazują się większą chłonnością tłuszczu lub całe kawałki kurczaka zamiast panierowanych zmielonych resztek mięsnych. Oczywiście na takie towary jest cały czas miejsce na rynku gdyż charakteryzują się one bardzo niską ceną, ale coraz więcej klientów interesuje się tym co je.

3. Jakie są warunki inwestycji?

a. jaka jest kwota inwestycji

Koszt aranżacji lokalu oraz wyposażenia kuchni to około 80 tys. zł. brutto w wariancie 7th Street Bar samoobsługowy, natomiast przy wariancie 7th Street Restauracja z obsługą kelnerską i zastawą stołową od 120 tys. zł. brutto

b. ile wynoszą opłaty: wstępna, bieżąca

Opłata wstępna wynosi 5 tys. zł. netto, ale może ulec zmniejszeniu przy lokalach o powierzchni 120 m2 i większych, natomiast opłata bieżąca franczyzowa wynosi 2,5 tys. zł. netto płatna w całości dopiero po 6 mc od podpisania umowy.

c. czy są opłaty na fundusz marketingowy

Tak fundusz marketingowy wynosi 500 zł. netto z 6 mc karencją w płatności

d. jaki jest szacowany okres zwrotu z inwestycji

Okres zwrotu z inwestycji zależny jest od lokalizacji oraz potencjału lokalu i należy przyjąć, że jest to między 18 a 24 miesiące

e. po jakim czasie punkt zaczyna być rentowny?

Przy dobrej promocji punktu na lokalnym rynku w początkowym okresie lokal powinien być rentowny po 2-3 miesiącach

7street34. Czy franczyzobiorcy samodzielnie muszą poszukiwać lokalizacji? W jakich miejscach najczęściej znajdują się Państwa punkty? Jakiej są wielkości?

Tak, franczyzobiorcy sami poszukują lokalizacji zgodnie z naszymi wytycznymi. Zgłaszają się do nas również właściciele lokali oraz zarządcy centrów handlowych z informacją o wolnych lokalach i jeżeli franczyzobiorca jest z danego miasta i spełnia nasze wymogi to w tym przypadku możemy rekomendować lokal.

5. Gdzie szukają Państwo franczyzobiorców? (w jakimś określonym regionie czy w całej Polsce)

Franczyzobiorców poszukujemy na terenie całej Polski, w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.

7. Co oferują Państwo w ramach pakietu franczyzowego?

  • Działanie pod znakiem towarowym 7th Street oraz pełnym know - how
  • Wsparcie w wykonaniu aranżacji restauracji 7th Street
  • Pomoc przy projektach technicznych i odbiorach Państwowej Inspekcji Sanitarnej
  • Zaplanowanie kampanii reklamowej związanej z uruchomieniem restauracji oraz wspieranie akcji reklamowych organizowanych przez franczyzobiorców na rynkach lokalnych
  • Niższe ceny sprzętu gastronomicznego dzięki nawiązaniu długofalowej współpracy z producentami i dystrybutorami sprzętu.
  • Zapewnienie ciągłej logistyki dostaw 80% towarów spożywczych niezbędnych do funkcjonowania lokalu wraz z rabatami sieci
  • W ramach umowy możliwość nieodpłatnego użyczenia części sprzętu gastronomicznego i wyposażenia lokalu o równowartości do 20 tys. zł
  • Pomoc w zaplanowaniu pierwszej dostawy i planowanie następnych dostaw
  • Dostęp oraz stałe wspieranie przez SMS-owy system utrzymywania relacji z klientami oraz obsługi rabatów.
  • Procedury operacyjne oraz standardy działania i obsługi klienta
  • Ciągłe wsparcie i szkolenia w całym okresie współpracy

8. Ile firma ma placówek? Gdzie były ostatnie otwarcia? Czy były to placówki własne, czy franczyzowe?

7th Street posiada jeden lokal modelowy zlokalizowany w Żyrardowie, który jednocześnie pełni funkcję lokalu szkoleniowego. Na chwilę obecną skupiamy się na projekcie franczyzowy i nie planujemy otwarć lokali własnych w tym roku. Aktualnie dwóch franczyzobiorców jest na etapie poszukiwania odpowiedniej lokalizacji.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram