Papa John's po raz piąty atakuje polski rynek

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 kwietnia 2015
Kategoria:
Foto: Papa Johns

Foto: Papa Johns

Sieć pizzerii Papa Johns, która prowadzi około 4,5 tys. lokali na całym świecie poszukuje masterfranczyzobiorcy w Polsce. Według naszych obliczeń jest to już piąta próba wejścia na nadwiślański rynek gastronomiczny. Wszystkie poprzednie spaliły na panewce.

Sieć Papa John's ma też na koncie ciekawą woltę - wyszła z Polski zanim do niej weszła. Mowa o niedokończonej budowie pizzerii w Rzeszowie (rok 2008).

Biorąc pod uwagę wysoki koszt inwestycji związany z uruchomieniem lokalu Papa Johns i szeroką ofertę współpracy ze strony polskich franczyzodawców, zdobycie naszego rynku może być trudne. Przewidywana suma inwestycji w średniej wielkości lokal Papa Johns (80-120 m²) zlokalizowany w centrum miasta lub centrum handlowym wynosi około 250 tys. dolarów. W tej cenie zawarte jest oznakowanie, wyposażenie, dostarczenie produktów, sprzęt komputerowy i oprogramowanie IT, konstrukcja i aranżacja przestrzeni itd.

Wstępna opłata franczyzowa to 25 tys. dolarów za restauracje. Bieżąca opłata franczyzowa wynosi 5% przychodów ze sprzedaży płatna co miesiąc. Franczyzobiorca wydaje na fundusz marketingowy 7% przychodów ze sprzedaży. Z tego 6% odprowadza na lokalne działania marketingowe, natomiast 1% jest wysyłany do ogólnego funduszu marketingowego Papa John’s.

Lokale w stylu amerykańskim dobrze się przyjmują na polskim rynek gastronomicznym. Jedną z rodzimych marek rozwijających franczyzową sieć pizzerii jest New York Pizza Department (NYPD), która powstała w 2009 roku w Krakowie. Menu lokali działających pod tym szyldem składa się z amerykańskich pizz, sałatek, makaronów oraz przekąsek.

Franczyza  New York Pizza Department jest tańsza. Minimalna kwota potrzebna na uruchomienie lokalu pod tym szyldem wynosi 32 tys. zł. Opłata wstępna to koszt 5 tys. zł, opłata bieżąca wynosi 1 tys. zł. Franczyzę NYPD cechuje też brak opłat marketingowych.

Na polskim rynku gastronomicznym działają też inne koncepty oferujące dania kuchni amerykańskiej, np. 7th Street - Bar & Grill. W menu restauracje działających pod tym szyldem znajdują się. m.in. steki, burgery, panierowane kurczaki i przekąski. Na uruchomienie restauracji 7th Street potrzebne jest co najmniej 150 tys. zł (w przypadku gotowego lokalu po innej gastronomii). Natomiast kwota wybudowania nowej restauracji może wahać się od 180 do 250 tys. zł w górę w zależności od wielkości i stanu technicznego lokalu.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram