Papa John's po raz piąty atakuje polski rynek

Data dodania: 28 kwietnia 2015
Kategoria:
Foto: Papa Johns

Sieć pizzerii Papa John's, która prowadzi około 4,5 tys. lokali na całym świecie poszukuje masterfranczyzobiorcy w Polsce. Według naszych obliczeń jest to już piąta próba wejścia na nadwiślański rynek gastronomiczny. Wszystkie poprzednie spaliły na panewce.

Sieć Papa John's ma też na koncie ciekawą woltę - wyszła z Polski zanim do niej weszła. Mowa o niedokończonej budowie pizzerii w Rzeszowie (rok 2008).

Biorąc pod uwagę wysoki koszt inwestycji związany z uruchomieniem lokalu Papa John's i szeroką ofertę współpracy ze strony polskich franczyzodawców, zdobycie naszego rynku może być trudne. Przewidywana suma inwestycji w średniej wielkości lokal Papa John's (80-120 m²) zlokalizowany w centrum miasta lub centrum handlowym wynosi około 250 tys. dolarów. W tej cenie zawarte jest oznakowanie, wyposażenie, dostarczenie produktów, sprzęt komputerowy i oprogramowanie IT, konstrukcja i aranżacja przestrzeni itd.

Wstępna opłata franczyzowa to 25 tys. dolarów za restauracje. Bieżąca opłata franczyzowa wynosi 5% przychodów ze sprzedaży płatna co miesiąc. Franczyzobiorca wydaje na fundusz marketingowy 7% przychodów ze sprzedaży. Z tego 6% odprowadza na lokalne działania marketingowe, natomiast 1% jest wysyłany do ogólnego funduszu marketingowego Papa John’s.

Lokale w stylu amerykańskim dobrze się przyjmują na polskim rynek gastronomicznym. Jedną z rodzimych marek rozwijających franczyzową sieć pizzerii jest New York Pizza Department (NYPD), która powstała w 2009 roku w Krakowie. Menu lokali działających pod tym szyldem składa się z amerykańskich pizz, sałatek, makaronów oraz przekąsek.

Franczyza New York Pizza Department jest tańsza. Minimalna kwota potrzebna na uruchomienie lokalu pod tym szyldem wynosi 32 tys. zł. Opłata wstępna to koszt 5 tys. zł, opłata bieżąca wynosi 1 tys. zł. Franczyzę NYPD cechuje też brak opłat marketingowych.

Na polskim rynku gastronomicznym działają też inne koncepty oferujące dania kuchni amerykańskiej, np. 7th Street - Bar & Grill. W menu restauracje działających pod tym szyldem znajdują się. m.in. steki, burgery, panierowane kurczaki i przekąski. Na uruchomienie restauracji 7th Street potrzebne jest co najmniej 150 tys. zł (w przypadku gotowego lokalu po innej gastronomii). Natomiast kwota wybudowania nowej restauracji może wahać się od 180 do 250 tys. zł w górę w zależności od wielkości i stanu technicznego lokalu.

INK

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design