Foto: Dairy Queen
Zgodnie z zapowiedzią w piątek ruszył pierwszy lokal amerykańskiej sieci, która weszła do Polski za pomocą franczyzy.
W Warszawie otwarto pierwszą w Polsce kawiarnię lodową należącej do Warrena Buffeta sieci Dairy Queen. W lokalu oferowane są głównie lody i desery lodowe.
Jak powiedział Andrzej Uryga, prezes spółki Sparrow4, operatora sieci w Polsce, firma cieszy się, że marka Dairy Queen pojawiła się na gastronomicznej mapie stolicy. Zaznacza, że lodowa oferta kawiarni jest innowacyjna na polskim rynku.
O planach wejścia sieci Dairy Queen do Polski pisaliśmy w kwietniu tego roku. Marka reklamująca się sloganem „Fan Food not fast food” planuje, że w ciągu pierwszych pięciu lat na naszym rynku powstanie 26 lokali. W menu restauracji Dairy Queen znajdują się m.in. burgery, sandwicze, hot-dogi, które można zamawiać w zestawach z deserami – np. lodami.
Pierwszy lokal sieci z amerykańskimi lodami otwarto w 1940 roku w stanie Illinois, USA. Obecnie Dairy Queen należy do holdingu Berkshire Hathaway, którego głównym udziałowcem jest Warren Buffet. Dziś to jedna z największych na świecie sieci franczyzowych w swoim segmencie i jedna z 20 największych sieci restauracji w USA.