Foto: freeimages.com
Satysfakcja klientów jednej z najbardziej znanych na świecie sieci szybkiej obsługi jest najniższa na tle innych marek sieciowych z segmentu fast food w USA.
Z raportu American Customer Satisfaction Index (ACSI) wynika, że satysfakcja klientów sieci McDonald's jest najniższa na tle innych sieci barów fast food w Ameryce. Bary pod złotymi łukami zdobyły jedynie 67 na 100 punktów w zestawieniu ACSI.
Okazuje się, że to nie jedyny przypadek znanej marki, która odebrała wyraz niezadowolenia ze strony klientów. Spadek satysfakcji konsumenckiej odnotowały także inni konkurenci McDonald's - sieci Burger King i Wendy's.
Z kolei, liderami wśród sieci fast food w USA są serwujące dania na bazie kurczaka lokale marki Chick-fil-A oraz Chipotle. Wysoko ocenione są również: Panera (lokale serwujące kanapki), Dunkin Donuts oraz Pizza Hut.
Wskaźnik dla całego sektora fast food obniżył się o 3,8% (do wartości 77 pkt.). Jest to najniższy wynik od 2010 roku. Może to oznaczać zwrot w branży w kierunku zmiany świadomości konsumentów wybierających restauracje i bary ze zdrową żywnością.