- W ub.r. uruchomiliśmy 12 nowych lokali z czego 7 to restauracje franczyzowe. Natomiast w tym roku chcemy otworzyć około 6 nowych lokali - mówi w rozmowie z Franczyzawpolsce.pl Agnieszka Żółkiewicz, project manager spółki American Trading Company, właściciela konceptu Kuchnia Express Marche.
- Planujemy dalszą ekspansję w Polsce. W tym roku otworzy co najmniej 4-6 nowych lokali. Jesteśmy w trakcie zaawansowanych rozmów. Uruchamiamy lokale w galeriach handlowych - opowiada Agnieszka Żółkiewicz.
Zaznacza, że segment z jedzeniem na wagę jest jednym z niewielu, który notuje dynamiczne wzrosty w branży gastronomicznej. Koncept wyróżnia finezja kulinarna, bogata i przyciągająca wzrok wizualizacja. Jest to istotne z punktu widzenia konsumentów.
- Przed stworzeniem systemu franczyzowego stworzyliśmy sieć restauracji własnych, a następnie restauracje franczyzowe. Na bazie zebranych danych i doświadczeń opracowaliśmy proste do zastosowania procedury których wdrożenie umożliwia odniesienie sukcesu na rynku - dodaje Agnieszka Żółkiewicz.
Inwestycja w lokal Express Kuchnia Marché wynosi 350 tys. zł, a w Sevi Kebab 200 tys. zł. plus koszty adaptacji budowlanej. Powierzchnia lokalu potrzebna na prowadzenie konceptu Sevi Kebab wynosi ok. 60 m2, natomiast Express Kuchnia Marché - od 80 do 100 m2. Wskaźnik zwrotu z inwestycji wynosi do dwóch lat. Firma American Trading Company zarządza obecnie siecią 13 restauracji własnych oraz 10 franczyzowych działających pod obiema markami.