Ambitne plany franczyzowe Makro

Autor: Redakcja
Data dodania: 13 kwietnia 2011
Kategoria:
odidoOferta bardzo luźnej współpracy w ramach sieci Odido przypadła do gustu już ponad 100 sklepom. Makro, które wystartowało z projektem na początku tego roku, zapowiada, że niedługo może być ich 3000.

Faktem jest, że Makro błyskawicznie dołączyło do czołówki franczyzodawców w branży sklepów ogólnospożywczych. Z danych Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych oraz portalu FranczyzawPolsce.pl wynika bowiem, że funkcjonuje w niej ok. 60 systemów franczyzowych, przy czym mniej niż połowa z nich zrzesza powyżej 100 placówek.

Tymczasem na dołączenie do nowej sieci Odido zdecydowało się już 107 sklepów. Twórca sieci Makro nie stawia przedsiębiorcom wygórowanych wymogów ani co do lokalizacji, wielkości placówki, ani też jej wyposażenia. Nie pobiera także opłat franczyzowych. Wlaściciel sklepu musi jedynie zainwestować w nowy szyld, a także zobowiązać sie do wprowadzenia do oferty sklepu marek własnych Makro - Aro i Fine Food.

- Marka Fine Food charakteryzuje się bardzo wysoką rentownością. Została ona bowiem stworzona po to, by konkurować z najlepszymi markami na rynku, ale jest od nich o 20-50 proc. tańsza. Z kolei Aro jest silną marką w segmencie tańszych produktów, daje możliwość konkurowania z dyskontami. Chcemy, by mniejsze placówki z sieci Odido posiadały w swojej ofercie ok. 100 produktów ARO oraz ok. 125 Fine Food. Oczekiwania wobec większych placówek to ok. 130-140 produktów ARO oraz powyżej 200 Fine Food - wyjaśnia  Uwe Hoelzer, prezes Makro Cash & Carry Polska.

Makro wraz siecią Odido oferuje w tym momencie jedne z najluźniejszych zasad współpracy na polskim rynku franczyzowym w branży FMCG. Tą drogą poszli także inni duzi dystrybutorzy, aczkolwiek zrobili to znacznie wcześniej. Obecny trend wskazuje na chęć zacieśnienia współpracy z detalistami poprzez wprowadzenie klasycznych systemów franczyzowych. Wciąż nie znajdują one tak szerokiego uznania wśród właścicieli sklepów jak tzw. miękka franczyza, a jednak wielu z nich decyduje się na zacieśnienie współpracy.

Niemniej luźne, miękkie zasady w połączeniu z silnym partnerem wciąż wydają się bardzo atrakcyjnie dla wielu przedsiębiorców. Dowodem na to jest właśnie projekt Odido, ktory już przyciągnął ponad 100 sklepów. Jak donosi "Puls biznes", Makro liczy na to, że do końca 2011 r. do sieci Odido uda się przyłączyć 500 placówek. Natomiast w ciagu dwóch lat ma ona urosnąć do ok. trzech tysięcy.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram