Ambitne plany Aliora i Meritum

Autor: Redakcja
Data dodania: 17 stycznia 2011
Kategoria:
alior_bank_placowka_partnerskaOba banki chcą otworzyć w tym roku po 100 placówek agencyjnych. Alior Bank takie zamiary ogłasza już drugi rok z rzędu. Jak przebiegał rozwój tej sieci w 2010 roku?

Alior Bank i Meritum Bank rozwijają sieci agencyjne od niedawna. Pierwszy zaczął Alior Bank, który już w 2009 roku otworzył 45 placówek partnerskich. Rok kolejny miał przynieść bardzo dynamiczny rozwój i nawet w granicach 200 nowych otwarć.

W praktyce sieć własna banku urosła o blisko 50 oddziałów, zaś sieć agencyjna o 70 placówek. Pozyskanych partnerów do prowadzenia oddziałów było mniej niż zakładano, gdyż - jak wyjaśnia Alior Bank - zmieniono, w stosunku do pierwotnych założeń, sposób rekrutacji kandydatów. W czym się tam zmiana przejawia? Jak informują przedstawiciele banku, dużą uwagę zwraca on na doświadczenie potencjalnego partnera w sprzedaży produktów bankowych, a także odpowiednie zaplecze finansowe, które umożliwi mu bezstresowe działanie w początkowej fazie funkcjonowania placówki.

Alior Bank zamierza nadal prężnie rozwijać sieć partnerską. Na ten rok zaplanował ok. 100 otwarć placówek działających w tej formule. Aby zdynamizować rozwój, Alior obniżył o połowę kwotę inwestycji, jaką ponosi partner. Dzięki większemu zaangażowaniu środków banku, otwarcie placówki Aliora jest już możliwe za ok. 25 tys. zł. Do tego należy doliczyć ewentualne nakłady na remont bądź adaptację budowlaną lokalu.

Podobną wartość mają szacowane koszty otwarcia placówki agencyjnej Meritum Banku - ok. 30 tys. zł. Tej najmłodszej na polskim rynku bankowej sieci agencyjnej, tworzonej od ubiegłego roku, udało się już otworzyć 36 oddziałów w tej formule.  Celem na ten rok jest uruchomienie ok. 100 kolejnych placówek partnerskich.

Sieci agencyjne tworzy obecnie 17 banków działających w Polsce. Zadaniem placówek agencyjnych banków jest sprzedaż ich produktów w średnich i mniejszych miejscowościach oraz na obrzeżach dużych miast, czyli w lokalizacjach, w których instytucje te nie decydują się uruchamiać oddziałów własnych. Agenci ponoszą koszty otwarcia i bieżacego funkcjonowania placówek, ich zarobek stanowią prowizje od sprzedanych produktów, takich jak konta, karty kredytowe, lokaty, kredyty, a często także oferta dla firm.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram