AlmiDecor nieśmiało wraca do franczyzy?

Autor: Redakcja
Data dodania: 4 listopada 2009
Kategoria:
almi_decor_logo.jpg
almi_decor_logo.jpgW 2006 roku Almi Decor poinformowało o zmianie kierunku rozwoju - sieć franczyzowa zastąpiona została zamiarem otwierania własnych sklepów. W marcu spółka rozwiązała ostatnie umowy z franczyzobiorcami.

Almi Decor zrezygnowała z rozwoju sieci franczyzowej z kilku powodów. Po pierwsze otwarcie nowego sklepu w centrum handlowym jest bardzo kosztowne. System wystawienniczy sklepów wymaga o wiele większych inwestycji niż w innych branżach. Niewielu franczyzobiorców mogłoby sprostać takim kosztom. Ponadto - zdaniem osób związanych z firmą - trudno było franczyzobiorcom utrzymać wysokie standardy AlmiDecor. Kolejna kwestią był problem zatrudnienia. We własnych salonach łatwiej jest decydować o zatrudnianiu i polityce personalnej. W przypadku franczyzy to franczyzobiorca zatrudnia i firma nie ma większego wpływu na dobór i jakość pracowników. Decydując o zawieszeniu sieci, spółka nie wykluczała powrotu do tej formy rozwoju biznesu.

W całym 2009 roku spółce ADe Line S.A. udało się uruchomić 4 salony AlmiDecor oraz 6 sklepów FLO w kraju i za granicą.  - Otworzyliśmy trzy salony AlmiDecor w Polsce (Solaris Opole, Malta Poznań, Wzorcownia Włocławek) i jeden na Litwie (Ozas Wilno). Jeżeli chodzi o FLO, to otworzyliśmy siedem salonów 5 w polsce (Solaris Opole, Galeria Przymorze Gdańsk, Auchan Częstochowa, Malta Poznań, Arkadia Warszawa) i 1 zagraniczny (Ozas Wilno) - zdradza przedstawicielka firmy Dana Zeidler.

Salon otwarty we Wzorcowni we Włocławku jest pierwszym (od czasu zawieszenia rozwoju sieci) salonem franczyzowym. - Nie wracamy do franczyz, a to, że salon we Włocławku jest franczyzą wynika z wcześniejszych ustaleń zawartych w tej sprawie pomiędzy franczyzobiorcą, a właścicielami spółki ADe Line - mówi Zeidler.

 - Co do podsumowania i planów na przyszły rok - jeszcze za wcześnie na podawanie jakichkolwiek prognoz, ponieważ decydujący wpływ na ocenę tego roku, oraz na to, jak będzie wyglądać przyszły rok w rozwoju ADe Line S.A. będzie mieć wynik finansowy. A jest on w dużym stopniu uzależniony od okresu świątecznego, który właśnie się rozpoczyna - kończy Dana Zeidler.

FwP, 4 listopada 2009r

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram