Alma we franczyzie? Może za dwa lata

Autor: Redakcja
Data dodania: 22 stycznia 2010
Kategoria:

logo_almaNatomiast już w tym roku mogą pojawić się zagranicą pierwsze franczyzowe sklepy Krakowski Kredens, również należące do grupy Alma Market.

- Nie wykluczamy wyjścia z Krakowskim Kredensem poza Polskę. Dostajemy zapytania od Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii i Berlinie. Wejście we franczyzę i ekspansja Krakowskiego Kredensu może nastąpić już nawet pod koniec tego roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Mazgaj, prezes Almy Market. Warunkiem oczywiście jest znalezienie odpowiedniego partnera.

Na razie Alma i Krakowski Kredens rozwijają się wyłącznie w kraju, a wszystkie placówki należą do firmy. Niewykluczone jednak, że, wzorem niektórych konkurentów, Alma przekona się z czasem do rozwoju franczyzowego. Na razie jednak prace nad takim systemem nie są prowadzone. - Nie będzie to wcześniej niż za dwa lata. Bo jeśli chce się rozwijać franczyzową sieć trzeba mieć nadwyżkę finansową, żeby mieć pieniądze w razie gdyby franczyzobiorca zbankrutował. Strata Almy była w tym roku spora, zanim więc zdecydujemy się na nowe formy rozwoju, chcemy sami ugruntować pozycję marki w kraju i dojść do siebie - wyjaśnia Jerzy Mazgaj.

Alma Market po trzech kwartałach 2009 roku miała ponad 34 mln zł straty netto. Dlatego zdecydowała się ograniczyć inwestycje w najbliższym czasie. Sieć liczy obecnie 28 delikatesów, w tym roku otwarte zostaną dwie kolejne placówki - w Gdańsku i Warszawie. Produkty z Krakowskiego Kredensu również można kupić w 28 lokalizacjach.

Z dużo lepszym wynikiem niż Alma ubiegły rok zakończyło Bomi – według prognoz miało 43,8 mln zł zysku netto. Firma rozpoczyna właśnie rozwój delikatesów poprzez franczyzę. W pierwszym kwartale 2010 roku planuje otwarcie pierwszego sklepu w oparciu o tę formułę współpracy. Plany spółki zakładają, iż w 2010 roku mogą powstać 2-3 tego typu placówki. - W przypadku delikatesów bardzo duża rolę odgrywa jakość i wysoki poziom profesjonalizmu partnera. Dlatego też partnerów będących w stanie spełnić tak wysokie wymagania jest niewielu – wyjaśnia spółka.

Gruszek w popiele nie zasypia także Piotr i Paweł – na 66 supermarketów działających pod tą marką ok. 20 to sklepy franczyzowe. Firma dąży do wyrówania proporcji między tymi dowa rodzajami sklepów. Z tego powodu część placówek własnych chce przekształcić we franczyzowe.

Joanna Cabaj – Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

portal_spozywczy

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram