Allegro liderem e-handlu w świadomości internautów

Data dodania: 11 lipca 2014
Autor: Redakcja
Kategoria:
Allegro liderem e-handlu w świadomości internautów; Foto: E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska

Próba oszacowania siły marek e-commerce’owych pokazała całkowitą dominację Allegro w świadomości internautów. Ten serwis aukcyjny króluje nie tylko w ogólnej kategorii miejsc, w których można dokonać zakupów przez internet, ale też w wielu poszczególnych grupach produktowych. Poza nim znaczący udział mają często sklepy online’owe marek obecnych w handlu tradycyjnym – wnika z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Nieliczne przykłady przedsięwzięć stricte internetowych w górnych partiach rankingu (np. zalando w kategorii odzież i akcesoria) dobitnie pokazują, że wciąż myślimy „offline’owo”. Allegro jest zdecydowanym i niepodzielnym liderem e-handlu w świadomości internautów. Wynik 76% spontanicznego przywołania pokazuje, że nie ma on na polskim rynku znaczącej konkurencji.

Warto jednak zwrócić uwagę na kilka kolejnych w rankingu marek: tablica.pl (obecnie OLX) (28%), e-bay (16%) oraz ceneo.pl (11%), które uzyskują relatywnie wysokie wskazania. Z kolei zalando.pl, które w ogóle internautów uzyskuje 6%, wśród kobiet z wynikiem 11% zajmuje trzecie miejsce.

Jeżeli spojrzymy przez pryzmat wykształcenia respondentów zauważymy, że wśród osób z wyższym wykształceniem e-bay zrównuje się praktycznie z tablica.pl (19% vs. 20%). W tej grupie na znaczeniu zyskują też takie serwisy jak: merlin.pl, amazon.com oraz empik.com.

Autorzy raportu poprosili też osoby badane o spontaniczne przywołanie serwisów, w których można zakupić produkty z konkretnych kategorii. W przypadku odzieży najpopularniejsze są Allegro (40%), zalando.pl (13%) oraz bonprix.pl (9%). Artykułów spożywczych respondenci poszukiwaliby w alma24.pl (17%), etesco.pl (16%) oraz allegro.pl (10%). Pytani o apteki internetowe, respondenci mieli wyraźne problemy ze wskazaniem jakiejkolwiek marki (86% odpowiedziało „nie wiem”). Najpopularniejszy doz.pl uzyskał wynik jedynie 6%.

Perfumerie lub drogerie internetowe w świadomości polskich internautów to przede wszystkim sephora.pl (10%), rossmann.com.pl (9%) oraz douglas.pl (8%) - w tej kategorii świat offline’owy odciska wyraźne piętno, a iperfumy.pl są w naszym zestawieniu jedyną marką stricte online’ową, notując wynik na poziomie 3%.

W świecie elektroniki kupowanej online największy kawałek świadomościowego tortu pozyskały Allegro (29%), euro.com.pl (17%) oraz mediamarkt.pl (13%). Pierwszy na tej liście sklep nie posiadający sieci tradycyjnej sprzedaży, oleole.pl osiągnął wynik 3% spontanicznych wskazań. Aplikacji i e-booków szukalibyśmy przede wszystkim na Allegro (15% spontanicznych wskazań), empik.com (14%) oraz merlin.pl (7%).

INK  

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram