Alior Bank już jest

Autor: Redakcja
Data dodania: 30 października 2008
Kategoria:

Oficjalnie Alior Bank wystartuje 17 listopada, ale kilkanaście oddziałów rozrzuconych po Polsce już zaczęło przyjmować klientów.

Alior Bank poprowadzi obsługę klientów w 80 placówkach oraz 8 centrach biznesowych na terenie całego kraju. 16 listopada wystartuje ogólnopolska kampania promocyjna banku.

Minął rok
W rocznicę złożenia do Komisji Nadzoru Bankowego (obecnie Finansowego) wniosku o wydanie zezwolenia na utworzenie banku, Alior Bank rozpoczyna obsługę wszystkich segmentów klientów. Prace związane z uruchomieniem działalności operacyjnej trwały niecały rok! Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku i oczekiwania klientów 28 października Alior Bank zaprosił pierwszych klientów do 18 oddziałów, otwartych m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i przyjął już ok 100 milionów złotych depozytów.

Prywatnie i służowo
Alior Bank obsługuje wszystkie segmenty rynku w ramach dwóch pionów: detalicznego i biznesowego. Oferta banku odpowiada oczekiwaniom klientów dotyczącym wyższego poziomu usług, doradztwa i zyskowności produktów, które zapewniają przede wszystkim określoną wartość dodaną dla klientów. Bank udostępnia w standardzie produkty i usługi, które dotychczas inne banki oferowały jedynie wybranym, najbogatszym klientom oraz produkty dotąd niedostępne na rynku.

On line
System Bankowości Internetowej zapewnia stały dostęp do produktów i operacji bankowych.  Będzie on wspólny dla Klientów indywidualnych i firm, z przejrzystym i wygodnym interfejsem, oferujący personalizację zawartości i wyglądu pulpitu. Nowoczesne funkcje tego systemu obejmują podpisywanie umów przez Internet, aktywację lokaty nocnej dla Klientów indywidualnych, natomiast specjalnie dla firm: klucz elektroniczny, wielopodpis, moduł importu i eksportu danych oraz paczki zleceń. Docelowo, oprócz bankowego, w systemie zostaną zintegrowane moduły: inwestycyjny, skarbowy i maklerski.

Twarzą w twarz
Placówki Alior Banku znajdują się w dogodnych lokalizacjach. Oddziały banku są przestronne, mają średnio 250 m kw. powierzchni. W każdym z nich znajduje się 5 stanowisk dla klientów indywidualnych, 3 dla klientów biznesowych oraz kasy. W oddziałach wykorzystano nowoczesne, interaktywne i multimedialne urządzenia, m.in. elektroniczne nośniki informacji: monitory projekcyjne, ekrany dotykowe i ekrany plazmowe.
Nowoczesne oddziały, ich atrakcyjne lokalizacje oraz innowacyjne urządzenia mają być znakiem rozpoznawczym Alior Banku. W wyborze lokalizacji oddziałów, ustalaniu ich godzin pracy oraz parametrów oferowanych produktów aktywnie uczestniczyli przyszli Klienci banku – 2300 członków Rad Założycielskich, które powstały podczas bezpośrednich spotkań z lokalnymi liderami opinii w całym kraju oraz ponad 74.000 uczestników internetowego konkursu „Zbuduj z nami nowy bank!”.

Eko bank?
Stanowiska obsługi Klientów są wyposażone w komputer oraz specjalny ekran dotykowy (tablet), wykorzystany po raz pierwszy w polskich bankach i prawdopodobnie po raz pierwszy na świecie. Pozwala to na lepszą komunikację doradcy z klientem, umożliwia przedstawienie oferty, umowy, prezentację symulacji przyszłych zysków Klienta i banku, oferuje też możliwość akceptowania przez Klientów wszelkich dyspozycji za pomocą podpisu na tablecie. Dzięki temu Alior Bank zużyje o połowę mniej papieru niż banki tradycyjne. Aby przekonać klientów do tego nowatorskiego rozwiązania, które pozwala również chronić przyrodę, Alior Bank będzie sadzić drzewo za każdą podpisaną przez klienta umowę ramową lub rezygnację z papierowych wyciągów. „Jesteśmy gotowi do obsługi Klientów. Nasze placówki są funkcjonalne, zostały wyposażone w ajnowocześniejsze technologie. Bankierzy Alior Banku w całej Polsce są świetnie przygotowani, aby już dziś odpowiadać na potrzeby Klientów” – powiedział Krzysztof Czuba, Dyrektor Generalny Alior Banku.

W perspektywie 3 lat Alior Bank zamierza pozyskać od 2 do 4 % udziałów w rynku w zależności od segmentu oraz zdobyć zaufanie około miliona Klientów, osiągając rentowność już w trzecim roku działalności. W tym okresie bank otworzy 200 oddziałów, 400 agencji i 300 dodatkowych punktów sprzedaży. Bankiem kieruje trzyosobowy zarząd, którego skład zostanie rozszerzony o kolejne osoby na dalszym etapie rozwoju działalności banku.

Bank debiutuje w trudnym okresie kryzysu finansowego kiedy maleje zaufanie Polaków do instytucji finansowych. Sytuacje dodatkowo utrudnia fakt, że nie jest to znany bank i jego nazwa wielu osobom nic nie mówi. W takich warunkach rynkowych wiadomo, że w walce o klienta również istniejące na rynku banki będą musiały wprowadzić nowe produkty i rozbudować sieć oddziałów, inaczej czeka je powolna marginalizacja.

Kasia Foks, 30 października 2008 r.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram