Alior to jeden z najmłodszych banków na polskim rynku. Ale dzięki bardzo szerokiej ofercie liczba klientów korzystających z jego produktów wciąż rośnie. Alior Bank obsługuje już blisko 700 tys. klientów, z czego jedną dziesiątą stanowią klienci biznesowi. W kwietniu 2011 r. pozyskane przez bank depozyty przekroczyły wartość 7,8 mld złotych, zaś kwota udzielonych kredytów - 7 mld zł.
W 2010 roku Alior Bank pozyskiwał od 1000 do 2500 klientów dziennie. I planuje dalszy dynamiczny rozwój, m.in. dzięki docieraniu ze swoją ofertą do mieszkańców kolejnych miejscowości.
- Obsługujemy klientów już w 200 miastach w Polsce, z czego w ponad 60 posiadamy oddziały własne. Budowę sieci oddziałów własnych już zakończyliśmy. Ale za to wciąż chcemy powiększać liczbę placówek partnerskich, w tym roku ma ich powstać ok. 100 - mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Maciej Nowak z Alior Banku.
W roli swoich partnerów Alior widzi przede wszystkim osoby mające doświadczenie w sprzedaży usług finansowych. Nie jest to jednak warunek konieczny, ponieważ każda kandydatura rozpatrywana jest indywidualnie. Bank nie stawia też wymagań względem wielkości miasta czy gminy, gdzie ma powstać placówka partnerska.
- Wierzymy, że partner, decydując się na konkretną lokalizację, głęboko przemyślał swoją decyzję i jest świadomy potencjału sprzedażowego. W celu uniknięcia wewnętrznej konkurencji nie planujemy otwarć w miastach, gdzie jest już oddział własny lub inna placówka partnerska - wyjaśnia Maciej Nowak.
W przypadku większości placówek partnerskich największym zainteresowaniem ze strony klientów cieszą się pożyczki oraz kredyty, jednak są również takie, gdzie oferta transakcyjna jest najbardziej rozbudowana. Na otwarcie placówki partner powinien posiadać środki na poziomie ok. 20-25 tys. zł. Dzięki znacznemu zaangażowaniu środków banku, kwota ta jest o połowę niższa niż faktyczna wartość inwestycji.
Na jakie zyski może liczyć partner? - Wyniki finansowe zależą w dużej mierze od podejścia sprzedażowego partnera. Ważnym czynnikiem jest również wysokość kosztów stałych ponoszonych przez partnera z racji posiadanego lokalu. Ze statystyk prowadzonych przez Alior Bank wynika, że placówki partnerskie najczęściej osiągają zwrot z inwestycji już po 3- 8 miesiącach - informuje Maciej Nowak.
Joanna Cabaj - Bonicka