Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 07 maj 2019

Foto: Foot Locker zamknie 165 sklepów

Pomimo pozytywnych wyników finansowych uzyskanych w 2018 roku władze spółki postanowiły zoptymalizować sieć sprzedaży i zamknąć ponad 160 sklepów.

W ubiegłym roku sprzedaż firmy Foot Locker wzrosła o 2 proc. i osiągnęła rekordową wysokość niemal 7 mld euro. To więcej niż prognozowali się rynkowi analitycy. W 2018 roku sprzedaż like for like wzrosła o 2,7 proc.

Pomimo tych dobrych wyników władze spółki zdecydowały się zamknąć w tym roku 165 sklepów. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mają zostać przeznaczone na modernizację pozostałych sklepów. Ponadto firma zainwestuje 11 mln euro w rozwój portfolio produktów dziecięcych (marka Rockets of Awesome) oraz 90 mln euro w rozwój internetowej platformy Goat Group do sprzedaży butów.

Foot Locker wywodzi się z USA. Jest to jedna z największych sieci obuwniczych na świecie, która prowadzi ponad 3,5 tys. sklepów, w tym sklepy franczyzowe, w 28 krajach. W Europie odwiedza je blisko 170 milionów klientów rocznie.
W sieci Foot Locker sprzedawany jest asortyment najpopularniejszych firm obuwniczych. Są to przede wszystkim modele wyprodukowane przez międzynarodowe marki specjalnie dla tej sieci i dostępne tylko w jej sklepach. Oferta skierowana jest do osób pomiędzy 12 a 30 rokiem życia.

W Polsce Foot Locker posiada 5 salonów zlokalizowanych w największych centrach handlowych w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Autor: / Marzec 9, 2020
Aktualności
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Im się udało
Autor: / Czerwiec 11, 2020
Im się udało
Autor: / Czerwiec 25, 2020
O tym się mówi


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą