Franczyza w Polsce


DATA DODANIA: 16 luty 2010

bajartBajart nie ma problemu z przekonaniem Polaków, że malowanie się opłaca. W ciągu zaledwie trzech miesięcy od udostępnienia konceptu franczyzowego pozyskał już dwóch partnerów. I prowadzi zaawansowne rozmowy z kolejnymi.


Bajart funkcjonuje w województwie zachodniopomorskim od czterech lat, gdzie świadczy usługi związane z malowaniem wybranych przez klientów wzorów i obrazów na ścianach. Firma dekoruje zarówno mieszkania prywatne, jak i pomieszczenia firmowe (biura, sklepy, restauracje, przedszkola). Jak przyznaje jednak właścicielka firmy Karolina Mrowiec, najwięcej zamówień pochodzi od osób prywatnych, które zlecają jej malowanie pokojów dziecięcych.

- Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęliśmy rozwój sieci franczyzowej. Już w grudniu zaczął funkcjonować pierwszy oddział obsługujący rejon Warszawy i Siedlec. Przed tygodniem zaś podpisaliśmy kolejną umowę z franczyzobiorcą z Poznania. Spodziewam się, że wkróce sfinalizujemy umowy także z osobami z Krakowa i Trójmiasta – mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Karolina Mrowiec, właścicielka Bajartu.

Bajart_swiat_podwodny_delfinKoszt uruchomienia oddziału franczyzowego zamyka się w 3770 zł – jest to opłata wstępna, w ramach której franczyzobiorca otrzymuje 2,5-dniowe szkolenie. Dotyczy ono zarówno  malowania wnętrz (wiedza, jak przygotować projekt, ścianę i wykończyć malunek), jak i pozyskiwania i utrzymywania klientów. Należy sobie też zarezerwować dodatkowe ok. 1,5 tys. zł na reklamę w początkowej fazie działalności. Miesięczna opłata licencyjna wynosi natomiast 250 zł netto i  jest pobierana od trzeciego miesiąca prowadzenia działalności pod marką Bajartu. Franczyzobiorca firmy otrzymuje wyłączność na 200 tys. mieszkańców. Jeśli jednak działa w większym mieście i chciałby mieć wyłączność na świadczenie usług Bajartu w całej miejscowości, może wykupić większą ilość licencji. Średni dochód, na jaki może liczyć franczyzobiorca Bajartu, mieści się w granicach 3-5 tys. zł. W największych miastach może to być jednak znacznie więcej.

Koncepcja kierowana jest zarówno do osób z uzdolnieniami plastycznymi, które chcą samodzielnie wykonywać malunki, jak i przedsiębiorców, którzy są gotowi zatrudnić artystów (firma pomoga w ich doborze). Zgłaszają się chętni z obu grup. - Pani Edyta, która działa na terenie Warszawy i Siedlec, sama wykonuje pracę. Natomiast nasz franczyzobiorca z Poznania planuje zatrudnić artystę, sam jest osobą przedsiębiorczą, która zajmie się marketingiem i pozyskiwaniem klientów – wyjaśnia Karolina Mrowiec.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Ludzie i biznes
Autor: / Lipiec 20, 2018
O tym się mówi
Autor: / Maj 8, 2018
Raporty
Autor: / Lipiec 1, 2018

Prezentacje franczyz

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 25.09.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 18.09.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 27.09.2018

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

Jakie pytanie jako pierwsze zadałbyś franczyzodawcy podczas rozmowy na temat przystąpienia do sieci?

Jaka jest całkowita kwota inwestycji franczyzobiorcy? - 48.6%
Ile wynosi okres zwrotu z inwestycji? - 27%
Jakie są kary wynikające z umowy franczyzy? - 12.2%
Jakie know-how oferuje franczyzodawca? - 12.2%

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą