Franczyza w Polsce

Autor:

Foto: pixabay.com

Wakacyjny wyjazd to czas, w którym Polacy nie szczędzą pieniędzy na wizyty w restauracjach, kawiarniach, rozrywkę czy zakupy. Jak więc przygotować swój biznes, aby wykorzystać ten czas do maksimum?

Cel każdego przedsiębiorcy to zadowolony klient – tylko taki ponownie skorzysta z usług, a ponadto poleci je rodzinie czy znajomym planującym urlop w tej samej miejscowości. Zadbajmy więc o jego wygodę – po pierwsze o wygodę płatności w naszym sklepie, restauracji czy strefie z atrakcjami dla dzieci. Terminal dający możliwość płatności kartą czy telefonem powinien obecnie stanowić podstawowe wyposażenie nawet najmniejszego stoiska. To naturalna odpowiedź na obecny trend płatności bezgotówkowych – noszenie ze sobą dużej ilości pieniędzy stało się po prostu zbyt ryzykowne w porównaniu np. z kartą płatniczą, którą w momencie zgubienia lub kradzieży możemy zastrzec w przysłowiowe 5 minut. Ponadto podczas luźnej, wakacyjnej atmosfery część zakupów dokonywana jest impulsywnie, pod wypływem chwili – a brak terminala płatniczego może skutecznie uniemożliwić spełnianie urlopowych zachcianek, co dla naszego biznesu będzie skutkowało utratą części potencjalnych zysków.

Wakacyjnych klientów warto również przekonać do naszej oferty na tyle, aby zrezygnowali z poszukiwania alternatyw i stali się stałymi klientami, bowiem nawet największa reklama restauracji nie przekona równie mocno, co kolejka oczekujących na stolik. Jak tego dokonać? Wystarczy wprowadzenie prostych programów lojalnościowych – np. przy trzeciej wizycie w restauracji kawa w prezencie, przy piątych zakupach w piekarni ciasto gratis. Będzie to stanowiło nie tylko gest podziękowania dla stałych klientów, ale również motywację do dalszego korzystania z naszych usług. Przyczyni się ponadto do promowania naszej działalności wśród członków rodziny czy przyjaciół.

Natomiast obok zwiększania przychodów w okresie letnim, powinniśmy zadbać również o zabezpieczenie naszego biznesu na wypadek nieprzewidzianych okoliczności. Niepozostawianie towaru na stoisku bez nadzoru czy zamontowanie kamer i alarmu w sklepie to proste kroki, które możemy podjąć, by lepiej chronić naszą działalność. – Warto również jeszcze przed sezonem sprawdzić, czy ubezpieczenie działalności, które posiadamy, chroni środki obrotowe, ale również sprzęt elektroniczny jak kasy czy komputery nie tylko na wypadek kradzieży, ale również dewastacji czy zdarzeń losowych typu pożar, czy zalanie. Nieodzownym elementem takiej polisy powinna być również klauzula odpowiedzialności cywilnej na wypadek wyrządzenia szkody klientom – np. zatrucia w restauracji czy nawet poślizgnięcia na mokrej podłodze. Jak również klauzula od utraty dochodów na skutek przestoju w działalności – co jest szczególnie istotne dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą – mówi Marcin Pabiś – Dyrektor Biura Ubezpieczeń Majątkowych Concordii Ubezpieczenia.

Odpowiednie przygotowanie i zabezpieczenie naszych interesów sprawi, że w pełni wykorzystamy możliwości, jakie dają nam letnie miesiące będące jednym z najbardziej zyskownych okresów w ciągu roku.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Próchnik ratuje sieć sprzedaży
Autor: / Marzec 27, 2018
Aktualności
Autor: / Lipiec 18, 2018
Aktualności
Autor: / Sierpień 2, 2018

A może te Cię zaciekawią

Własny Biznes
Autor: / Lipiec 14, 2018
Im się udało
Z korporacji do własnej firmy
Autor: / Marzec 21, 2018
O tym się mówi
Autor: / Maj 28, 2018

Prezentacje franczyz

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 25.09.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 18.09.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 27.09.2018

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

Jakie pytanie jako pierwsze zadałbyś franczyzodawcy podczas rozmowy na temat przystąpienia do sieci?

Jaka jest całkowita kwota inwestycji franczyzobiorcy? - 48.6%
Ile wynosi okres zwrotu z inwestycji? - 27%
Jakie są kary wynikające z umowy franczyzy? - 12.2%
Jakie know-how oferuje franczyzodawca? - 12.2%

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą