Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 12 styczeń 2018
Franczyza rządzi handlem

Foto: Carrefour

Handel detaliczny coraz bardziej się konsoliduje. Istotną rolę na tym rynku odgrywa franczyza.

Według danych Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych, w 2017 roku w Polsce funkcjonowało około 100 franczyzowych sieci spożywczych (w 2015 roku działało 90 sieci). Największym franczyzodawcą jest Grupa Eurocash, która rozwija sieci abc, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep oraz Groszek.

Z kolei najszybciej rozwijającym się segmentem rynku detalicznego jest forma convenience (np. Carrefour Express, Żabka). Mniejsze sieci sklepów spożywczych działające na rynkach regionalnych również dobrze sobie radzą – to m.in. Chata Polska i Mirabelka.

Elementem rynku handlu detalicznego jest postępująca konsolidacja. Dla handlowców przystąpienie do sieci daje praktycznie same pozytywne efekty, takie jak: obniżenie kosztów, większą siłę negocjacyjną oraz większy zasięg reklamowo-marketingowy.

Andrzej Faliński, niezależny ekspert rynku handlu prognozuje, że w 2018 roku liczba sklepów detalicznych przekroczy 80 tys. (pod koniec 2017 roku było 72 tys. placówek).

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Ludzie i biznes
Autor: / Lipiec 16, 2018
O tym się mówi
Autor: / Czerwiec 14, 2018
O tym się mówi
Autor: / Wrzesień 3, 2018

Prezentacje franczyz

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 25.09.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 18.09.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 27.09.2018

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

Jakie pytanie jako pierwsze zadałbyś franczyzodawcy podczas rozmowy na temat przystąpienia do sieci?

Jaka jest całkowita kwota inwestycji franczyzobiorcy? - 48.6%
Ile wynosi okres zwrotu z inwestycji? - 27%
Jakie są kary wynikające z umowy franczyzy? - 12.2%
Jakie know-how oferuje franczyzodawca? - 12.2%

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą