Franczyza w Polsce


DATA DODANIA: 29 lipiec 2010
kwiaciarniaFranczyza na rynku kwiaciarni dopiero w Polsce raczkuje. Firmy, które ją oferują, zaczynają rozwój od przekazania działających sklepów franczyzobiorcom. Ile trzeba zainwestować, a ile można zarobić na tym biznesie?


– Na kwiatach są duże marże. Dochody poszczególnych sklepów są jednak zróżnicowane, w zależności od lokalizacji i od miesiąca wahają się w granicach 4-15 tysięcy miesięcznie – mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Paweł Arczyński, manager ds. sieci Fashion Flowers.

Pod tą marką działa obecnie 5 sklepów z kwiatami: dwa w Bielsku-Białej, dwa w Katowicach i jeden w Zabrzu. Wszystkie zlokalizowane są w galeriach handlowych i są placówkami własnymi firmy Eskada Lux, która jest twórcą sieci Fahion Flowers. Firma planuje w najbliższym czasie przekazać je we franczyzę. Jest to łatwiejszy sposób na start, bowiem koszt przejęcia takiej kwiaciarni dla franczyzobiorcy jest dużo niższy niż otwarcie samemu zupełnie nowego punktu.

– Nasze kwiaciarnie działają od wielu lat, koszty ich otwarcia w dużym stopniu już się zamortyzowały. Do tego zależy nam na tym, żeby jak najszybciej zaczęły one działać we franczyzie. Jestem przekonany, że pod okiem franczyzobiorcy, który jednocześnie będzie właścicielem sklepu, będą one funkcjonowały jeszcze lepiej – wyjaśnia Paweł Arczyński. Jak zapewnia, wszystkie punkty są rentowne.

Koszt przejęcia działającej Galerii Kwiatowej Fashion Flowers wynosi od 15 tysięcy złotych do 37,5 tys. zł w zależności od lokalizacji. Otwarcie nowej Galerii Kwiatowej to wydatek minimum 45 tys. zł, choć w skrajnych przypadkach, gdy lokal wymaga dużych prac adaptacyjnych, może być nawet trzykrotnie wyższy. Zarówno w przypadku przejęcia kwiaciarni, jak i otwarcia nowej należy doliczyć wydatek na zatowarowanie – ok. 25 tysięcy złotych.

Tym, którzy kwiaciarnię chcą otworzyć dużo niższym kosztem, Fashion Flowers proponuje Wysepkę Kwiatową. - Koncept nie wymaga posiadania oddzialnego lokalu, a więc jest odpowiedni także dla w pelni skomercjalizowanych centów handlowych. Inwestycja w taką wysepkę, wraz z zatowarowaniem, to tylko ok. 16 tys. zł – mówi Paweł Arczyński. Fashion Flowers nie wymaga od franczyzobiorców doświadczenia w branży ani posiadania lokalu. Firma sama poszukuje odpowiednich lokalizacji w centrach handlowych.

Sieć kwiaciarni w systemie franczyzowym rozwija także firma Flora Poland, która ma dwa sklepy franczyzowe w Rybniku. Jeden z nich, mieszczący się w Tesco, chce przekazać nowemu biorcy. Według informacji podawanych przez firmę, średni miesięczny obrót sklepu Flora Poland to ok. 15 tys. zł, zaś średnie przychody to ok. 8 tys. zł. Z tej kwoty trzeba oczywiście pokryć wszystkie koszty działania takie jak rachunki czy wynagrodzenia.

Inwestycja w otwarcie nowego sklepu Flora Poland może kosztować franczyzobiorcę ok. 60 tys. zł i powinna zwrócić się po ok. 16 miesiącach. Firma chce rozwijać się w całej Polsce, ze szczególnym naciskiem na województwo śląskie.

Joanna Cabaj - Bonicka

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

O tym się mówi
Autor: / Maj 20, 2019
Raporty
Autor: / Marzec 14, 2019
Im się udało
Autor: / Marzec 14, 2019

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 19.06.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 12.06.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 05.06.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą