Franczyza w Polsce


DATA DODANIA: 10 czerwiec 2010
Za 200 mln zł fundusz kupił 49 proc. akcji w sieci sklepów spożywczych Dino działających w zachodniej Polsce. W 2009 r. grupa miała 420 mln zł obrotów o 30 proc. więcej niż przed rokiem. W tym roku prognoza mówi o 540 mln zł obrotów. Pozyskany kapitał ma pozwolić na otwieranie 30-40 sklepów rocznie.
Grupa Dino to sieć 97 sklepów spożywczych zlokalizowanych na terenie województw: wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i opolskiego.
- Uznaliśmy Dino za atrakcyjną inwestycję, bo zrobił na nas wrażenie bardzo szybki rozwój firmy w ciągu ostatnich trzech lat, w którym to czasie potroiła ona zyski. Widzimy możliwość dalszego szybkiego wzrostu Dino przez rozbudowę sieci o kolejne sklepy w różnych częściach Polski. Format sklepów prowadzonych przez Dino wyróżnia się na tle konkurencji, w szczególności w zakresie oferty mięsa, wędlin oraz innych produktów świeżych, co daje firmie przewagę wśród konkurentów - powiedział Michał Rusiecki, partner zarządzający w Enterprise Investors prowadzący tę inwestycję.
- Cieszymy się z pozyskania do spółki Enterprise Investors, który jest doświadczonym inwestorem w branży handlowej. Naszym celem jest dynamiczny rozwój naszej sieci o co najmniej 30-40 placówek rocznie w ciągu najbliższych kilku lat - powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino.
Dzięki funduszom pozyskanym od inwestora zyska możliwość zakupu większej liczby działek pod budowę sklepów - obecnie dostępność działek na rynku wzrosła i warto to wykorzystać. Spółce będzie także łatwiej otrzymać długoterminowe finansowania inwestycyjne oraz umożliwi szersze korzystanie z kredytu kupieckiego.
Dotychczas firma była w stanie otwierać 1-2 sklepy miesięcznie. Teraz będzie mogła przyszpieszać. Markety Dino to sieć sklepów z wyłącznie polskim kapitałem, której początki sięgają roku 1999. Firma otwierała sklepy własne, a nie franczyzowe. Dino to sklepy o średniej powierzchni 300 mkw., zaopatrywane przez centralny magazyn zlokalizowany w Krotoszynie, dysponujący ponad trzema tysiącami produktów (w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych). W ofercie sieci znajdują się także warzywa i owoce oraz własne wyroby mięsne marki Agro-Rydzyna.
Za 2art_dino_0100 mln zł fundusz kupił 49 proc. akcji w sieci sklepów spożywczych Dino działających w zachodniej Polsce. W 2009 r. grupa miała 420 mln zł obrotów o 30 proc. więcej niż przed rokiem. W tym roku prognoza mówi o 540 mln zł obrotów. Pozyskany kapitał ma pozwolić na otwieranie 30-40 sklepów rocznie.
Grupa Dino to sieć 97 sklepów spożywczych zlokalizowanych na terenie województw: wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i opolskiego.
- Uznaliśmy Dino za atrakcyjną inwestycję, bo zrobił na nas wrażenie bardzo szybki rozwój firmy w ciągu ostatnich trzech lat, w którym to czasie potroiła ona zyski. Widzimy możliwość dalszego szybkiego wzrostu Dino przez rozbudowę sieci o kolejne sklepy w różnych częściach Polski. Format sklepów prowadzonych przez Dino wyróżnia się na tle konkurencji, w szczególności w zakresie oferty mięsa, wędlin oraz innych produktów świeżych, co daje firmie przewagę wśród konkurentów - powiedział Michał Rusiecki, partner zarządzający w Enterprise Investors prowadzący tę inwestycję.

- Cieszymy się z pozyskania do spółki Enterprise Investors, który jest doświadczonym inwestorem w branży handlowej. Naszym celem jest dynamiczny rozwój naszej sieci o co najmniej 30-40 placówek rocznie w ciągu najbliższych kilku lat - powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino.
Dzięki funduszom pozyskanym od inwestora zyska możliwość zakupu większej liczby działek pod budowę sklepów - obecnie dostępność działek na rynku wzrosła i warto to wykorzystać. Spółce będzie także łatwiej otrzymać długoterminowe finansowania inwestycyjne oraz umożliwi szersze korzystanie z kredytu kupieckiego.

Dotychczas firma była w stanie otwierać 1-2 sklepy miesięcznie. Teraz będzie mogła przyszpieszać. Markety Dino to sieć sklepów z wyłącznie polskim kapitałem, której początki sięgają roku 1999. Firma otwierała sklepy własne, a nie franczyzowe. Dino to sklepy o średniej powierzchni 300 mkw., zaopatrywane przez centralny magazyn zlokalizowany w Krotoszynie, dysponujący ponad trzema tysiącami produktów (w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych). W ofercie sieci znajdują się także warzywa i owoce oraz własne wyroby mięsne marki Agro-Rydzyna.

Dla handlu

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Ludzie i biznes
Autor: / Sierpień 26, 2019
Raporty
Autor: / Wrzesień 20, 2019
O tym się mówi
Autor: / Lipiec 15, 2019

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 04.11.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 23.10.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 16.10.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą