Fundusz Enterprise Investors kupił 49 proc. udziałów w sieci marketów Dino
DATA DODANIA: 10 czerwiec 2010
Za 2
00 mln zł fundusz kupił 49 proc. akcji w sieci sklepów spożywczych Dino działających w zachodniej Polsce. W 2009 r. grupa miała 420 mln zł obrotów o 30 proc. więcej niż przed rokiem. W tym roku prognoza mówi o 540 mln zł obrotów. Pozyskany kapitał ma pozwolić na otwieranie 30-40 sklepów rocznie.

Grupa Dino to sieć 97 sklepów spożywczych zlokalizowanych na terenie województw: wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i opolskiego.
- Uznaliśmy Dino za atrakcyjną inwestycję, bo zrobił na nas wrażenie bardzo szybki rozwój firmy w ciągu ostatnich trzech lat, w którym to czasie potroiła ona zyski. Widzimy możliwość dalszego szybkiego wzrostu Dino przez rozbudowę sieci o kolejne sklepy w różnych częściach Polski. Format sklepów prowadzonych przez Dino wyróżnia się na tle konkurencji, w szczególności w zakresie oferty mięsa, wędlin oraz innych produktów świeżych, co daje firmie przewagę wśród konkurentów - powiedział Michał Rusiecki, partner zarządzający w Enterprise Investors prowadzący tę inwestycję.
- Cieszymy się z pozyskania do spółki Enterprise Investors, który jest doświadczonym inwestorem w branży handlowej. Naszym celem jest dynamiczny rozwój naszej sieci o co najmniej 30-40 placówek rocznie w ciągu najbliższych kilku lat - powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino.
Dzięki funduszom pozyskanym od inwestora zyska możliwość zakupu większej liczby działek pod budowę sklepów - obecnie dostępność działek na rynku wzrosła i warto to wykorzystać. Spółce będzie także łatwiej otrzymać długoterminowe finansowania inwestycyjne oraz umożliwi szersze korzystanie z kredytu kupieckiego.
Dotychczas firma była w stanie otwierać 1-2 sklepy miesięcznie. Teraz będzie mogła przyszpieszać. Markety Dino to sieć sklepów z wyłącznie polskim kapitałem, której początki sięgają roku 1999. Firma otwierała sklepy własne, a nie franczyzowe. Dino to sklepy o średniej powierzchni 300 mkw., zaopatrywane przez centralny magazyn zlokalizowany w Krotoszynie, dysponujący ponad trzema tysiącami produktów (w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych). W ofercie sieci znajdują się także warzywa i owoce oraz własne wyroby mięsne marki Agro-Rydzyna.

Artykuły które powinny Ci się spodobać
Aktualności

Powrót do niedziel handlowych pomoże zatrzymać miejsca pracy i odrobić straty wywołane pandemią
Autor:
/
Październik 16, 2020
Aktualności

Podczas tegorocznego Black Friday średnie obniżki cen sięgnęły 3,4 proc.
Autor:
/
Grudzień 4, 2020 A może te Cię zaciekawią
Własny Biznes

O czym pamiętać otwierając salon kosmetyczny? - praktyczne wskazówki
Autor:
/
Grudzień 3, 2020
Raporty

Franczyza, to nie gwarancja sukcesu, a biznesowy zestaw „zrób to sam”
Autor:
/
Listopad 24, 2020 Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?