Project Zero Waste, specjalizujące się w doradztwie ekologicznym, inicjuje ekspansję poprzez system franczyzowy. Firma poszukuje współpracowników, zainteresowanych zgłębieniem tej branży od fundamentów i bezpośrednim zaangażowaniem w działalność.
– Sektor ochrony środowiska jest niewątpliwie w fazie wzrostu, napędzany przez stale ewoluujące regulacje środowiskowe. W szczególności, zarządzanie odpadami i dążenie do usprawnienia tego procesu doprowadziły do utworzenia rejestru BDO, co z kolei przyczyniło się do zwiększenia zainteresowania współpracą z naszą firmą – wyjaśnia Katarzyna Michniewska, prezes Project Zero Waste. – Biorąc pod uwagę pesymistyczne prognozy dotyczące kryzysu klimatycznego, takie jak wprowadzenie zakazu stosowania tworzyw sztucznych oksydegradowalnych, niemożliwych do recyklingu, oraz innych restrykcji związanych ze smogiem, przewidujemy, że my i nasi franczyzobiorcy będziemy mieli przed sobą dużo pracy – dodaje.
Branża ekologiczna okazała się całkowicie odporna na skutki pandemii COVID-19. Zainteresowanie usługami doradztwa w zakresie ochrony środowiska wzrosło, ponieważ rozwój e-handlu spowodował zwiększenie ilości produkowanych odpadów.
– Praca w ochronie środowiska to działalność z misją. Osoba decydująca się na franczyzę w tym obszarze powinna być gotowa na różnorodne zadania - od doradztwa dla przedsiębiorców, przez sporządzanie raportów, aż po przeprowadzanie audytów u klientów – opisuje Katarzyna Michniewska. – Oczekujemy, że nasz przyszły franczyzobiorca, nawet niebędący jeszcze ekspertem w tej dziedzinie, będzie miał chęć do nauki, motywację do działania, skupienie na celach i umiejętność samodzielnej pracy – dodaje.
Firma planuje rozwijać franczyzy w każdym województwie, co ma na celu regionalizację działalności, zmniejszając tym samym zanieczyszczenia wynikające z dojazdów do klientów rozsianych po całej Polsce. Przyszły franczyzobiorca Project Zero Waste powinien posiadać kapitał początkowy minimum 100 tys. zł netto, przeznaczony na inwestycje, w tym opłatę wstępną i przygotowanie lokalu. Wymagany jest także podstawowy sprzęt biurowy: komputer, telefon, drukarka i dostęp do szybkiego Internetu.