Własny punkt lodowy bez inwestycji
DATA DODANIA: 30 marzec 2021
Mini Melts wymaga od swoich partnerów jedynie zakupu produktów i zapewnienia atrakcyjnej lokalizacji. Niektórzy z nich współpracują z siecią od lat i otwierają w sezonie nawet po 10 punktów.
Mini Melts to kolorowe lody w kuleczkach – swoją nietypową formę zawdzięczają użyciu ciekłego azotu, a intensywne kolory zastosowaniu wyłącznie naturalnych barwników. Można je zakupić już w ponad 500 punktach w całej Polsce, z czego ok. 200 to lokalizacje całoroczne. Firma mocno stawia na dywersyfikację kanałów sprzedaży – od maszyn vendingowych i firmowych zamrażarek w sklepach spożywczych przez samodzielne stoiska w pobliżu atrakcji turystycznych po sprzedaż online.
– W ubiegłym roku sezon z powodu pandemii zaczął się dużo później, ale mimo to był udany. Stoiska sezonowe dobrze sobie poradziły. Najmocniej ucierpiała część punktów całorocznych zlokalizowanych w takich miejscach jak sale zabaw czy parki trampolin. W górę poszła natomiast sprzedaż przez internet – mówi Marek Kordaszewski, prezes Mini Melts.
Prezes spodziewa się, że sytuacja w pierwszym półroczu 2021 r. będzie podobna do tej sprzed roku. Jednak jesień powinna już przynieść stabilizację i możliwość odbudowania sprzedaży w punktach całorocznych. Obecnie sieć intensywnie przygotowuje się do sezonu letniego. Zainteresowanie współpracą z nią jest bardzo duże. Firma zawdzięcza to przede wszystkim elastycznemu podejściu do swoich partnerów.
– Jesteśmy pewni naszych produktów, wiemy, że cieszą się zainteresowaniem, dlatego właściwie całe ryzyko niepowodzenia bierzemy na siebie. Zapewniamy naszym partnerom bezpłatnie niezbędne urządzenia. Zarabiamy jedynie na sprzedaży produktów – mówi Marek Kordaszewski. – Dlatego też dużą wagę przykładamy do oceny potencjału danej lokalizacji – dodaje.
W praktyce partner nawiązujący współpracę z Mini Melts na start potrzebuje zaledwie kilku tysięcy złotych pokrywających takie wydatki jak zatowarowanie czy pierwszy czynsz za wynajem lokalizacji.
– Wielu naszych partnerów współpracuje z nami od lat i co roku otwiera coraz więcej punktów Mini Melts. Niektórzy zarządzają już mini sieciami liczącymi po ok. 10 lokalizacji – mówi Marek Kordaszewski.
Co roku zgłaszają się także nowe osoby, dostrzegając w tej współpracy pomysł na dobry biznes sezonowy. Jak mówi prezes: – Rentowność punktów jest bardzo zróżnicowana. Inaczej kształtuje się w lokalizacjach, gdzie nasz produkt stanowi tylko uzupełnienie oferty gastronomicznej, a inaczej, gdy jest on samodzielnie funkcjonującym punktem sprzedaży. W tym drugim przypadku nasi partnerzy odnotowują zdecydowanie najwyższe zyski.
Artykuły które powinny Ci się spodobać

Właściciele hoteli będą walczyć o odszkodowania od państwa w sądzie

Raportowanie umów o dzieło daje ZUS-owi większe możliwości ich kontroli i kwestionowania
A może te Cię zaciekawią

Pracownicy 50 plus. Jak będzie wyglądała nasza zawodowa przyszłość?
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?